Perlemor : ) Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Noen med erfaringer om hvilke merke som er best og hvor dette kjøpes? Klem
esmase Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Jeg skal bruke Natusan sine engangs,med ullinnlegg utenpå. Ull for å unngå brystbetennelse.Disse fås kjøpt på apoteket i to størrelser. Har brukt disse før,og var veldig fornøyd da.)
katty Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Jeg skal bruke chicco engangs+ ullinnlegg. Chicco kjøper du på Apotek1.
esmase Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Dersom du bruker kun ull,så blir jo brystvortene så lodne... Syns derfor det er best med begge deler jeg da.. Og så lekker det jo endel i begynnelsen,og da må man jo bytte/vaske ullinnleggene hele tiden! Da må dere ha maaange ullinnlegg folkens!! Jeg skal iallefall bruke dobbelt...
sommersol Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 jeg skal også bruke chicco.. eller iallfall prøve de først
Gjest Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Heisann--- Jeg har kjøpt natusan sine engangs ammeinnlegg.. Men ska bruke ull utenpå der igjen, for å unngå brystbetnelse.Fy f det er drit vondt, så j anbefaler deg på det sterkeste å ha et par.... Ha en fin dag...
Gjest Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Hensikten med ull innlegg blir vel litt borte når man har engangsinnlegg under, ull isolerer også i våt tilstand, det gjør ikke papirinnlegg. Papirinnlegg fører også lettere til at man blir sår. Jeg brukte alltid ull innerst og engangs utenpå. Engangs utenpå så man slipper å bekymre seg over store roser på klærne. Anbefaler ull innlegg fra sparkjøp, min erfaring er at de er mye bedre enn de fra apoteket, i tillegg til at de er mye billigere.
Gjest irismor Skrevet 14. mai 2006 #9 Skrevet 14. mai 2006 Anbefaler Natusan sine, de får du kjøpt i de fleste dagligvarebutikker. Jeg lekker endel og er veldig fornøyd med Natusan sine ammeinnlegg.
~Endorfina~ Skrevet 14. mai 2006 #10 Skrevet 14. mai 2006 Hørte at Natusan kunne ha en tendens til å "klistre seg fast" i nipplesa, så man kunne rive opp huden. Kjøpte derfor Avent sine engangs, som visstnok skal være enda bedre. Har også to par ullinnlegg.
allergibarn Skrevet 14. mai 2006 #11 Skrevet 14. mai 2006 bruker Medela (tror jeg de heter), de er supergode. Er det kaldt ute har jeg ull utenpå, men man må bruke engangs i tillegg for det er ikke noe særlig når det lekker melk i ull innleggene. De fra Natusan blir veldig våte (og da kalde) og må byttes når man har ammet eller lekket. De fra Medela suger opp all melka og blir liksom til gele inni og helt tørre. Litt dyrere, men å anbefale!!! Kjøpt på Alliance apotek.
Tigergutt Skrevet 14. mai 2006 #12 Skrevet 14. mai 2006 Jeg ser det er flere som skal bruke Natusan sine ammeinnlegg. Disse var helt drepen for meg..........au, jeg grøsser bare med tanken. Jeg kjøpte mine Natusan innlegg på Kiwi (apoteket sine skal visst være bedre). Jeg tok disse i bruk på sykehuset, og med litt såre brystvorter, festet ammeinnleggene seg fast til brystknoppen. Dette resulterte i at jeg dro av litt "hud" når jeg skulle løsne innleggene, og knoppene ble enda sårere. Jordmor anbefalte meg å bruke truseinnlegg under ullinnleggene - disse fester seg ihvertfall ikke til puppen. Bare et lite tips hvis noen har dårlig erfaring med Natusan sine innlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå