Lykkelig mamma... Skrevet 14. mai 2006 #1 Del Skrevet 14. mai 2006 Lurer litt på hva dere, eller andre dere kjenner, betaler dagmamma? Tanten min skal ha Maja frem til sommeren (er lærer så jeg har lang ferie...) og siden vi ikke fikk barnehageplass skal hun ha henne til høsten også. Hun sier at betalingen ikke er så viktig, men jeg ønsker likevel å betale henne skikkelig slik at jeg skal ha god samvittighet på akkurat det området... Hun har tross alt sagt opp jobben sin for å ha henne... men DET var hennes eget valg, det var bare en liten ekstrajobb hun hadde i en gullsmed for å komme seg ut en kveld i uka. Yrket mitt gjør at jeg ikke har en 8-16 jobb (så lenge ikke KS får viljen sin i allefall, streikeviljen er STOR...) så da blir det jo ikke like mange timer å ha henne som kanskje andre har behov for, så da tenkte jeg å høre hva vanlig takst er, og så regne meg fram til en ca. timepris og gange det opp med antall timer jeg vil ha behov for... Er ca. timepris 25,- eller er jeg helt på jordet??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 14. mai 2006 #2 Del Skrevet 14. mai 2006 Eg har en venninne som er hvit dagmamma - hun får 36kr timen. Eg er selv "dagmamma" på bror til han eldste min, eg syns heller ikke at betaling var så viktig, men hu ville gi meg litt. Og me ble enig om at 13kr timen... ja det var ikke mye eg ville ha ... men det var nok for meg. Da dekker eg det som han får i mat og frukt hos oss. Og mer vil eg ikke ha, det er broren til gutten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #3 Del Skrevet 14. mai 2006 Ei venninne av meg betaler 22 kr/t - svart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #4 Del Skrevet 14. mai 2006 25-35 kr i timen tror jeg er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. mai 2006 #5 Del Skrevet 14. mai 2006 dagmammaen vi skal ha fra høsten av tar 5500,- pr mnd for en 100% plass og hun er hvit. da dekker hun mat, og så står vi for bleier selv. har hørt at "vanlig" timepris for (svart?) dagmamma er mellom 25-35kroner... nå når mamma har henne frem til ferien betaler jeg henne kontantstøtten + litt til, og da dekker hun mat, men ikke bleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 14. mai 2006 #6 Del Skrevet 14. mai 2006 Først tenkte eg 5500kr i måneden for å ha dagmamma det er mye. Men hu har ikke mer enn 30,5kr timen. Da om 100% for henne er en 9 timers dag (7-16) Men alikevel - 5500kr i måneden for barnepass, det er mye. Svarer det seg å arbeide når det er så dyrt med pass? Lønna går opp i å betale pass til barna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpion-75 Skrevet 14. mai 2006 #7 Del Skrevet 14. mai 2006 Hei, vi har hvit dagmamma, og betaler 4000.(ca 200kr dagen). Hun dekker mat og frukt, det eneste vi skal ha med er bleier og våtservietter. Hun har "åpent" fra 7.30 til 17.. vi har aldri henne der så lenge max 7,5 time.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppa & litjmor Skrevet 14. mai 2006 #8 Del Skrevet 14. mai 2006 Vi betaler 200 pr dag for svart dagmamma. Hun holder frokost og frukt, mens vi har med bleier, grøt og mesoftkluter. Jeg er også lærer og har svært varierende arbeidstid på jobb. Enkelte dager henter jeg henne kl 2 (har ønske om et skilt med; har tre timers arbeid liggende i sekken med hjem!), andre dager kl 5. Tenkte derfor som du å betale pr time, men for at dagmamman bedre skal ha oversikt over inntekt valgte vi pr. dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. mai 2006 #9 Del Skrevet 15. mai 2006 pia; husk at man får kontantstøtte når man bruker dagmamma, og også skattetrekk til barnepass, så mellomlegget da blir ikek mer enn en barnehageplass egentlig, kanskje faktisk litt mindre ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå