Gå til innhold

November: Noen som har fått fødeplass på Ullevål?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt om plass der, men fått beskjed om at det blir tildelt fødeplass etter ordinær ul. Jeg skal etter planen på ordinær ul 9 juni. Men er det noen som har fått allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått der, men på ABC klinikken. Kanskje litt annerledes enn hvis du skal føde på vanlig fødeavd? Jeg skal på ul. 7. juni. Vi er nesten like langt ser jeg. Jeg er 15+0 i dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er nesten like langt:) Har du tenkt til å være med på mor og barn undersøkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sogner til Ullevål sykehus jeg, så legen min sendte søknad om plass der forrige uke. Aner ikke hvor lang tid en må regne med før en hører noe?

Skal ikke på ABC men på vanlig avdeling.

 

Synes det er litt skummelt at det er så mange som blir avvist på Ullevål jeg! Huff, kan ikke se for meg at jeg tar det særlig sporty om jeg står på trappa med veer og blir sendt videre.... Er førstegangsgravid og venter tvillinger.

 

Men, ingen grunn til å ta sorgene på forskudd naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kab!

 

Nei, har ikke tenkt til det. Har ikke fått brevet enda, men fikk tilbud om dette ved forrige sv.skap, men gjorde det ikke da heller. Jeg synes det er kjempe flott tiltak og jeg beundrer de som er med der, det må jeg si. Men personlig synes jeg det ble litt vel mange personlige spm, og jeg er ikke av de som går og husker på hvor mange glass juice jeg drikker om dagen osv. Så jeg blir nok ikke med nei. Skal du eller?? =)

 

Og til nepa!

 

Hei du! Siden du venter tvillinger så trenger du nok ikke være redd for å bli sendt videre! Bare ta det med ro, du er prioritert =) Spennende med to da! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anette

 

Takk for beroligende ord :o) Veldig spennende med to, og siden jeg også har en liten engel fra forrige svangerskap er jeg ikke mindre nervøs denne runden som du sikkert skjønner... Men tvillingmødre blir kanskje prioritert ja. Veldig deilig for meg da! Synes fremdeles synd på alle andre som må finne seg i denne håpløse situasjonen de har på Ullevål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen nepa!

 

Har du også en liten engel? Huff, skjønner hvordan du har det nå da. Jeg føler det også sånn. Skrekkblanda fryd i dette sv.skapet. I forrige var alt bare fryd, inntil vi mistet henne.

 

Jeg fikk beskjed om at jeg også ville bli prioritert, siden jeg har den historien. Helt utrolig med alle disse som bare blir sendt videre. Helt sprøtt. Fødeavd. på Aker skulle aldri vært lagt ned. Men er den åpna igjen?! Eller er det noe jeg har drømt.... hehe....

 

Har du noen fra før eller? Vi har ingen, bare den lille skjønne i himmelen. Og nå får hun en liten bror eller søster =)

 

Ha en fin 17. mai i morgen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anette

 

Hvor langt på vei har du kommet da?

Jeg er i uke 14 nå, og sist mistet vi en gutt 13+5. Så på søndag setter jeg ny rekord! Så her i huset er det mer om å komme over uke 14 enn uke 12. Men nå er vi der snart :o) Håper det blir litt lettere etterpå...

Vi har heller ingen fra før, men IVF satte fart på sakene.

 

At Aker er åpnet var nok dessverre bare en drøm ja... Men det hadde bare vært SÅ deilig da - bor i gangavstand derfra vi.

 

Håper du også har hatt en fin 17.mai :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen igjen!

 

Jepp, hadde en fin 17. mai feiring, sett bort i fra været! He he, det kunne vært bedre!

 

I dag er jeg 15+4. Veldig godt. Det var godt å komme over de 12 ukene, men vi mistet i uke 21+6 sist, så det blir godt å komme over der også. Skal på ul. om 3 uker, gleder meg til det. Håper alt er bra der inne.

 

Så fint at dere har greid det ved hjelp av IVF. =) Dere får vel tett oppfølging? Det gjør vi også nå. Får ul. med en gang dersom det skulle være noe osv. Og flere samtaler hos jordmor, som vi også går i sorggruppe hos. Så jeg er imponert over helsevesenet når det gjelder dette. Det må jeg si!

 

Veit dere kjønnet denne gangen eller? Vi veit ikke enda, men håper nurket vil vise seg fram på ul.

 

He he, da har jeg drømt gitt! At det går an! Det hadde vært lettest for oss også egentlig, bor på Lambertseter. Men men... Ullevål er greit det også. Er i hvert fall veldig fornøyd med fødselen sist, skjønt det var jo ganske spesielle omstendigheter, men likevel.

 

Nå tror jeg vel jeg skal ta kvelden! Er trøtt som ei strømpe for tida, så får vel lytte til kroppen!

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nesten fullgåtte 27 uker sist jo! Guri, hva du har vært i gjennom...

Bra du får ekstra oppfølging - det trengs!

 

Vi får ingen ekstra oppfølging etter, går for å være "vanlig gravid" nå, så det er bare å vente på ordinær ul om noen uker... Men det er forsåvidt greit det altså.

 

Aner ikke kjønnet nei, men vil veldig gjerne vite det ved neste ul! Har vi flaks er det en av hver :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke 27 uker, 22. Regner med du mente å skrive det. Hvis det hadde vært 27 uker hadde det vært håp. De begynner aktivt å redde barnet rundt uke 24.

 

Det har vært en tøff vår ja, det er helt klart. Dette skjedde i romjulen. Fødte på vanlig måte. Ei lita skjønn og rosa jente. Hun fikk navnet Celine. Vannet gikk pga. akutt betennelse i morkaka. Så hun levde helt til hun var på vei ut. Har et sted å gå til i dag. Og nydelige bilder som vi ser på hver kveld, det gjør godt.

 

Er veldig glad jeg ble fort gravid igjen, det hjelper masse på sorgen. Var hos jm i dag og hørte hjertelyd. Verdens beste lyd!

 

Vi har et vennepar som venter tvillinger. De venter gutt og jente. Første barna deres. Hold meg oppdatert da! Er så spennende å høre! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det var en skrivefeil... Så grusomt det må ha vært, kan tenke du har hatt det tøft ja. Ikke lett å komme videre etter noe sånt. Fælt å tenke på at det er så mye som kan skje som vi ikke er herre over. Kanskje like greit vi ikke vet om alt...

 

Men så flott at du ble raskt gravid igjen da! Syntes selv det var godt å være gravid igjen da jeg egentlig hadde termin. Det tok oss seks år å bli gravide første gang, så det var godt vi rakk det.

 

Deilig å høre hjertelyd ja :o) Skulle gjerne hatt en sånn doppler her hjemme så vi kunne hørt litt hver dag...

 

Da stiller vi likt som vennene dine da :) Artig.

Ja vi må oppdatere hverandre - for denne gangen skal vi helt i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye rart som kan skje, men det hører heldigvis med til sjeldenhetene. Tenk på alle det går bra med =) Man er nødt til å tenke sånn og komme seg videre. Å være barnløs er ikke noe alternativ, så man får bare ta livet som det kommer. Hvis ikke blir man jo redd alt mulig i denne verden. Tenk på terrorister, bilulykker osv.

 

Skjønner at du synes det var godt å være gravid på termindatoen. Det synes jeg også. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg ikke hadde vært det. Da hadde det vært tøffere å takle tror jeg. Vi forlovet oss da =) For å gjøre datoen til en litt hyggeligere dag, og minnes henne på en fin måte. Det var 10. mai.

 

Har tenk litt på å skaffe en sånn doppler sak, men synes de er så dyre. Så jeg får vel heller nyte det i store drag når vi er på kontroller =) Et tips er å ta opp hjertelyden på mob når du er der, da kan du høre når som helst! Det gjorde vi sist, ble ikke så bra opptak, men hører det hvis det er heelt stille rundt meg og jeg legger godvilja til, og det gjør jeg jo gjerne! He he.... Satser på å få til et bedre neste gang.

 

Vi snakkes da nepa, på oppdateringen vår! Hi hi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg fikk vite at jeg har fått plass på avdeling B på Ullevål i dag. Fikk ny termindato 15 november:) Jippi, da blir det hotell på meg, om alt går bra da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var på ullevål på UL i dag og fikk fødeplass der, tror det går rimelig greit. Nå er det vel litt slik at når man først har fått plass har man en garanti om at man faktisk får føde der også... Nytt fra august. De har jo hatt kjempe overbelegg. Så vi er riktig så heldig da!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggriser!

 

Nå er det over tre uker siden legen sendte søknad til Ullevål, og vi har enda ikke hørt noe fra dem. Fikk gubben til å ringe, og de sa at brev var underveis, og at vi har fått ul-time 13.juli (stønn - det er lenge til det!) Håper vi også får plass der.

 

Høres veldig brtyggende ut hvis de som får plass der faktisk er garantert å få føde der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...