-Petrine- Skrevet 14. mai 2006 #1 Del Skrevet 14. mai 2006 Johanne har fått lakenskrekk! Legging har aldri vært et problem her, men nå ser det ut til at vi får igjen. Hun reiser seg opp i sengen konstant, tuller og ler. Om vi går ut av rommet begynner hun å rope maaaammaaa eller paaaappaaaa! Eneste som funker er å gå rundt med henne der inne i mørket helt til hun er så trøtt at hun nesten sovner på armen. Leggingen kan ta opptil en time nå..I tillegg har hun begynt å reise seg på natten når hun våkner. Har det noe med alder å gjøre, flere Junibarn som er slik? Noen som har tips eller gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alvis Skrevet 14. mai 2006 #2 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg tror kanskje det har med alder å gjøre. Vi har haft det sån i en mnd nå. Elias er kjempeblid og snakker, står og ler hver kveld da vi legger ham. Da vi går ut skriker han alltid. Vi pleier la han gråte noen minutter og går så inn til ham igjen. Da står han i sengen. Vi legger ham igjen og da pleier han roe seg. Det har blitt litt bedre den siste uken. Han våkner 2-3 ganger hver natt og står da ofte i sengen og gråter. Men han er heldigvis lett å roe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darth Vader Skrevet 14. mai 2006 #3 Del Skrevet 14. mai 2006 Sånn er det her også. Han har jo vært så enkel å legge hele tiden, men nå blir det huskestue hvis vi går ut fra soverommet før han har sovnet :-(. Det holder at vi sitter der inne, trenger hverken si eller gjøre noe - han ligger fint i senga si så lenge han vet en av oss er der - men jeg får litt makk for å være helt ærlig. Tror jeg må prøve å venne han av med det der ganske fort. Egentlig så sover han dårlig for tida. Våkner mange ganger om kvelden/natta. Legger seg ned og sovner fort igjen hvis det er pappa som kommer - men ser han snurten av meg så vil han bare ha pupp. Tror han plages en del med tennene. Nå har han nettopp fått den sjuende tanna, og det er hovent og rødt på andre sida - så vi krysser fingrene for at den åttende tanna kommer FORT. Mekerlig så plaget han har vært når tennene kommer - hos de andre to ungene merket vi det knapt. Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Petrine- Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 16. mai 2006 Godt å høre at det ikke bare er hos oss. Tror jeg er litt for snar til å komme å ta henne opp om natten. Hun våkner hver tredje time nå, hun som sov rundt da hun var 3 uker og fortsatte med det til hun var 6 mnd. Hun har faktisk aldri vært så mye våken på natten som det hun er nå. Jeg har begynt å jobbe, så da er det litt ekstra slitsomt at hun våkner så mye. Sover barna noe i deres seng? Johanne sover sammen med oss litt på morningen etter pupp, legger jeg henne tilbake i sengen vil hun bare stå opp. Snart begynner jeg å jobbe på natt, skal jobbe 2 netter annenhver uke. Da blir det ingen pupp i alle fall, men funderer på hvordan jeg skal gjøre det om morgenen.. I seks-tiden er hun sikkert veldig sulten, har jo ikke spist siden kl 19.. Håper det går greit å ta ammefri på morningen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fødeklar_ja! Skrevet 17. mai 2006 #5 Del Skrevet 17. mai 2006 Elias va også sånn at æ måtte eneten bære han (ganske fyfy å gjøre da) eller så måtte æ stå å stryke på han til han sovna, men heldigvis har han endra sæ no No legg æ han bare i senga med ei flaske melk, sett på klassisk musikk og går ut, så sovne han av sæ sjøl og søv som oftest hele natta Så det kan jo tenkes at det bare e en periode de går gjennom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma@work Skrevet 18. mai 2006 #6 Del Skrevet 18. mai 2006 Å ja kjenner det igjen. Vi slet/sliter med det samme. Det om natten gikk relativt fort over, men det var pappaen som måtte stå opp og få ham til å sove igjen. Da var det ofte nok med en kos, et skvett vann og en smokk. Med meg tok det lengre tid. Ved legging om kvelden har vi hatt det slik i nesten halvannen måned:( Først måtte vi også la ham sovne i våre ham. Den siste tiden har det gått bra så lenge vi bare har vært i rommet (vi har revesovet), men det har gjerne tatt 1 time... Nå prøver vi å gå litt ut og inn og håper han snart føler seg trygg nok til å sovne alene. Tror det er en fase de må igjennom, for noen går det fort over og for andre tar det lengre tid. Så desverre ingen gode tips herfra men et sympatiklem. Går det bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrywine Skrevet 19. mai 2006 #7 Del Skrevet 19. mai 2006 off.. Emilie har også starta med dette... i dag er hun ekstrem... ikke har hun villet hvile heller vi kjørte da en tur.. da sovnet hun.... men vi la henne klokka 19:15... hun sovna nesten med en gang eller ble rolig,, men 1945 våkna hun igjen... og har gitt lyd siden,... har hatt henne litt inne her med meg, gitt henne litt å drikke osv... men hun er helt hysterisk får så vondt.. pappaen skal på nattevakt i natt så han er trøtt han også... skal jeg la henne ligge? går jeg inn blir hun enda mer urolig... tar jeg henne opp blir hun kanskje trøtt igjen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå