Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Jeg er i uke 13, og har plutselig begynt å bekymre meg igjen....Det syns nemig nesten ikke på meg enda! Føler egentli at jeg har fått litt mage, men om morgenen kan jeg trekke den inn sånn at den blir helt flat. Tror ikke jeg har lagt på meg noe heller.... Å så kjenner jeg jo ingenting, men det er kanskje ikke så rart.I tillegg er jeg i veldig dårlig form, har vært det siste mnd egentlig, konstant svimmel, og unormalt lavt blodtrykk. Noen der som har hatt det sånn? Kan det være mulig at det er noe galt? Vil jo ikke tenke det værste men så hører en historier om dem som bærer på et dødt foster.... Huff! Noen forslag til hva jeg bør gjøre? Velger å være anonym jeg siden jeg føler meg litt teit...
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Hei du! På de aller fleste begynner magen å komme sigende fra uke 16 og oppover, noe synes det nesten ikke på før uke 20! Jeg fikk jente første gang, og hadde nesten ikke synlig mage før uke 20/21 ,la på meg på sidene. Denne gang kom det tidligere og midt på, noe som er vanlig annengang, og som skulle indikere gutt (som det også er:)) Det er litt vanlig å føle seg litt "down" når man har passert den magiske grensen, tretthet og kvalme har begynt å gi seg hos de fleste, men man er lite "gravid" et par uker. Svimmelhet her også vanlig hos gravide, men er du bekymret så bestill en time hos lege/jm, slik at du blir beroliget. Det er ikke kjekt å gå rundt å være engstelig, når alt sikkert er ok:) Lykke til videre:) PS! dette er ikke et teit spsm i det hele tatt, tror de aller fleste gravide er gjennom dette en og opptil flere ganger i løpet av svangerskapet!
snartmammatil4 Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Alt er nok helt fint med babyen din:) jeg har heller ikke lagt på meg noe, og magen blir helt flat hvis jeg trekker den inn:) og jeg er 17 uker:) Vi var på ultralyd i uke 14 fordi jeg var bekymra som deg, siden jeg ikke hadde lagt på meg noe osv, + at jeg var veldig plaget av kvalme så ville se at alt er okat babyen vokste som den skulle osv, og det var det, og babyen var tilogmed litt stor for "alderen":)du får heller prise deg lykkelig for at du ikke har lagt på deg enda:)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Tusen takk for at dere svarer meg! Det hjelper jo litt på bekymringen! Hva sa du til legen for å få komme på ultralyd? Sa du bare at du var bekymret? Føler at legen her er veldig lite hjelpsom...
snartmammatil4 Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 legen min er også veldig lite hjelpsom, hehe... men jeg betalte gladelig 900kr for privat ultralydfor å se at alt var som det skulle... var på en først i uke 9, for da begynte jeg å inbille meg at jeg kanskje ikke var gravid likevel,hehe... og i uke 14 var jeg som deg bekymra:) når man er så bekymra som mange gravide er, så er det verdt det å ta privat ul syntes jeg:) når jeg var i uke 14 kjøpte jeg meg også babywatcher,sånn for å høre hjertelyden, det er også veldig fint for hvis jeg er bekymra så kan jeg bare høre etter at det er liv inni der:) kjempegod investering syntes jeg,men bruker den ikke så ofte nå, siden jeg har begynt å kjenne spark:) men veit at hvis jeg ikke hadde tatt de to UL'ene+ kjøpt babywatcheren så hadde jeg vært et nevrevrak helt til ordinær ul, og det er jo ikke noe vits:)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 takk igjen! Tror jeg også vil gjøre det, det er jo verdt det hvis det beroliger meg!
snartmammatil4 Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 jupp, gjør det:) man ser ganske mye på en UL i uke 13-14 også, så det er veldig gøy:) lykketil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå