Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!

Så bra da!!! :-)

Du, da er vi samtidig vi da.

Jeg skal ha den imorgen jeg også.

Kanskje vi kommer til å følge hverandre denne gangen?

Men spørs selvfølgelig hva som skjer når da :-)

Du rekke det du nå da, så da kan du senke skuldrene dine:-)

Jeg vil tro de alle tar ferie i 4 uker - altså uke 27 tom uke 30 - og at de da åpner igjen for uttak m.m. i uke 31?

Det passer meg bra, for går ikke frys nå i uke 22, så er jeg akkurat klar for uttak i uke 31 igjen. Da går jeg på spray og sprøyter i juli.

Jeg ligger litt forut min tid skjønner du.... Prøver å psyke meg opp ved å planlegge litt frem i tid og ha noe å støtte meg til ved ett evnt. nederlag.

Jaja, bare tiden vil vise - godt vi ikke vet hva som skjer sier bare jeg :-)

Håper du er "på vei oppover" igjen nå og ser frem mot frys.

Det gjør jeg, selv om jeg likevel kvir meg litt mer nå enn ved ett ordinært forsøk. Jeg føler ting er litt usikkert nå siden jeg bare må stole på naturen... Tenker på tykkelsen på slimhinnen, at eggene må overleve, EL må skje på " den og den dagen" m.m. Egget settes jo inn 3 dager etter EL og skjer EL på en onsdag/torsdag, så løpert kjørt... Hgsd har jo ikke åpent i helgene :-(((

Så vi får bare begynne å krysse fingrene tror jeg.

Alt dette brukte jeg 5 telefonsamtaler og en uke på å finne ut.

Får ikke all verden av informasjon syns jeg. Må spør og grave om den minste lille ting.

Og det gjør jeg, dessverre for de. Jeg vil jo være så informert jeg overhodet kan på forhånd.

Tenk så kjipt da - å feks. ringe inne en torsdag: "jippi jippi, jeg har EL!".

Og få høre:"Å, beklager - da må du nok vente til neste syklus igjen, for vi har steng på søndag vet du.."

Da hadde jeg rett og slett klikka i vinkel altså.

Men nå er det mer greit, for nå vet jeg hva jeg kan risikere og kan mye bedre forberede meg på ett nederlag.

Det skulle vel ikke være så vanskelig å forstå - skulle det?

Sannheten/virkeligheten er uansett den beste å forholde seg til.

Jepp, så sånn er den ståa...

Ha en fin søndag!

Klemmer:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5039699-smilet/#findComment-5041945
Del på andre sider

Heia!

Her går det fint! Mensen kom med et bark på søndag, altså dag 18! Har aldri lest om noen som får mensen så sein etter innsetting men.. Det meste er vel normalt her ser det ut til:)

Hvis vi har alt på vår side rekker vi akkurat fryseforsøk før de stenger og vi resier på ferie!! Krysser alt for at et fryseegg (el. to) er på plass til vi skal til syden!!! Må jo være optimalt å ruge i varmare strøk;)

Apropo fryseegg- eg har jo to ampuller med to egg i kvar. De tiner jo opp ein ampull om gangen, får eg då satt inn begge egga om de overlever opptininga? Er jo for gale om de kaster det eine isåfall.. Det blir jo å sløse bort ein sjangse..

Så bra du har ringt og spurt litt for då har du sikkert svar på dette og:) Hvis eg får pos. el.-test på f.eks. ein mandag, setter de då inn egga på torsdagen? Og så skal vi på Ul på dag 11?! Meiner dama sa det i tlf. til meg:)

Jaja, ellers alt bra her! Herlig at vi går vår og sanrt sommaren i møte:) Litt lettare å se framover då!

Tvi tvi med deg, er ikkje lenge til du er ruger igjen:)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5039699-smilet/#findComment-5065510
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Godt å høre at mensen endelig kom på besøk til deg :-)

Jeg har 2 ampuller med egg jeg også og må si jeg er litt usikker på hva de gjør mtp opptining av ett eller to egg...

Nei, de kan da ikke "kaste" det ene egget - det høres helt galt ut.

Enten så klarer de å tine opp ett egg selv om to egg ligger i en og samme ampull eller så får du satt inn to egg. Jeg kan ikke skjønne noe annet..

Jeg har fått beskjed om at jeg får to egg satt inn, så da håper jeg inderlig at to egg også overlever opptiningen... Det er noe med alt.

Temmelig usikker prosess dette her, så det gjelder å ha tungen rett i munnen og hodet klart (for en bomtur).

Det er jo en del som faktisk skal klaffe da. Og nå mener jeg ikke å være noen pessimist altså, bare realist.

Jeg skal på UL neste fredag - altså dag 11.

Hgsd. fortalte meg at UL-dagen var på alt fra dag 9 og utover.

Noen nevner ELtest, andre ikke,

På UL`n på fredag kan visst gynekologen si hvilken dag EL faller på og gir da beskjed til Hgsd. om dette og da tar jeg ikke ELtest. Dette var det siste jeg fikk beskjed om fra Hgsd. Og jeg ville få beskjed om hvilken dag jeg skulle sette ELsprøyten...

Jeg får forskjellig beskjed etter hvem jeg snakker med ser du. Litt slitsomt, men men det ordner seg nok.

Har jeg da feks. EL på lørdagen, så blir eggene satt inn på tirsdagen - altså 3 dager etter positiv eltest eller hvordan de måtte finne ut når el er.

Er du 100% fornøyd med Hgsd forresten?

Dere rekker nok frys før ferien :-)

Tenk så spennende da, om vi begge får den gleden av å bli gravide denne sommeren... Ingenting hadde vært bedre:-)

Håper alt er bra med dere begge og at dere har kommet dere etter nedturen. Ihveryfall veldig godt at dere har "frysedatoen" å se frem til. Utrolig hvor mye en dato betyr altså. En kan klare det meste ved å vite og ha noe å forholde seg til.

Ha en riktig god helg!

God klem:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5039699-smilet/#findComment-5095685
Del på andre sider

God kveld!

Ser du er seint oppe du og:) Jaja, det er jo fredag og helg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er så herlig:)

Her går det bare bra. Mensen er på hell, og eg er snart klar for el.-test. Får gjøre ein innsats denne perioden, benytte anledningen! Og som du sier så er det utrulig kor godt det er å ha noe nytt å se fram til! Har ikkje akkurat ein dato å forholda meg til, men sånn noenlunde tidspunkt har vi jo:)

Når det gjelder Hgsd. så er vi fornøyde. Det er jo ein litt sånn samlebåndfølelse, men eg føler òg at ein del av de er veldig medmennesklige! Når det gjelder info. så ser eg at eg må spør om det meste sjølv. De er vel sånn oppi det heile dagen at de "glømmer" kanskje litt at dette må de informere om for dette kan være nyttig for pasienten å vite?:) Liker veldig godt sjukepl. Aagot! Ellers så synes eg de inne på sjølve behandl.rommet var veldig trivelige! Kva synes du då?

Sånn det ser ut for meg no så ringer eg inn mens i juni, reiser til Hgsd. på Ul på dag 11, tar el.-test til den slår ut, ringer de, og setter inn fryseegg 3 dagar etterpå! Krysser ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤alt¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ for at vi rekker det før ferien:)

Håper alt står bra til i Stvg.! Dåkke har vel fått budd inn huset no? Fornøyd? Deilig med nytt hus!!!

Ja tanken på å gå gravid i sommar er veldig tilfredsstillande! Skal være så stolt av magen min då atte:) Tenk kor kjekt det hadde vært!!! Håper virkelig vi lykkes -ivf!!!

Vil få ønska deg ei riktig god helg! Hils mannen din (som eg er veldig nysgjerrig på kven er, hihi:)!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5039699-smilet/#findComment-5095937
Del på andre sider

Hei vennen!

Joda, folka i Hgsd er "vel nok" de.

Synes også at de inne på beh.rommet er veldig hyggelige. Hun unge, vet du, lyst langt hår. To navn, Anne/Grete/Inger- ett eller annet... Hun er veldig koselig.

Så lenge de gjør jobben sin, så skal jeg prøve å ikke bry meg om mer.

En dato, ja - det betyr all verden!!!

Vi skal til dr. Braut imorgen. Da satser vi på at EL ikke har skjedd og ikke er så langt unna heller.

Og at alt etter det går "slag i slag" ila uke 22.

Har 3 egg og iflg. statistikken, så burde 2 egg overleve....

Krysser alt jeg har her også jeg:-)

Ser vel snart ut som noen kryss hele gjenger her inne....he he:-)

Ellers så må jeg jo si at det er veldig oppløftende med alle de positive testene i det siste - kjempeherlig å lese og gir oss mye krefter og håp. Bare det fortsetter utover sommeren, så skal ikke jeg si noe:-)

Huset, ja - har det temmelig travelt her nå. Det bygges på terrasser, spikres, støypes og mures både bak og fremme. Det blir kjempefint og jeg gleder meg til å sitte på terrassen i sommer med voksende mage:-)

Vi har bodd det godt inn nå og stortrives.

Ja, vi skal lykkes vi, du og meg og alle de andre - det er bare spørsmål om når.

Håper du ellers har det bra og er positiv og fit for fight:-)

Ha en fortreffelig helg (om du har fri imorgen).

Klemmer:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5039699-smilet/#findComment-5156795
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...