Gå til innhold

Tror jeg tør å håpe....


envi

Anbefalte innlegg

Ser ut til at vi blir tobarnsforeldre i Januar -07. Full klaff på første forsøk:-)

Håper bare det holder seg nå, for vi mistet i 6. uke forrige gang.

Vi har en gutt på tre år fra før.

Hvem er dere som er her inne? Greit å ha noen å dele tanker med i tiden som kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, her i gården har det også klaffet på første forsøk, og for oss er dette første graviditeten noen gang:)

Er veldig redd for å miste, siden jeg har skjønt at det er ganske vanlig, men jeg prøver å tenke positivt og glede meg over hver dag som går uten tegn til noe galt. Skjer det så skjer det, det blir like trist uansett, og hvis man skal tenke negativt hele tiden og det IKKE skjer, så har man jo kastet bort mye tid som man heller kunne ha gledet seg. Men jeg føler jo også at jeg må være forbredt på det verste, og kanskje vente enda litt med å slippe gleden helt løs, er bare 4+1.

Hvor gammel er du?

Jeg blir 23 i år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til oss!!!

 

Jeg er kommet noe som deg. Vi går en spennende tid i møte.....

Kjenner litt på det med å miste ja, etter som jeg mistet i 6. uke sist. Nå er det mer likt som da jeg ble gravid med vår første. Samme symptomene...Så derfor tør jeg å håpe....

Jeg er 29 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke symptomer er det du kjenner?

Jeg synes ikke jeg har så mange symptomer enda, testet egentlig bare fordi jeg visste vi hadde prøvd og håpet den skulle bli positiv. Ble litt sjokka da den var det, var forbredt på negativ siden jeg ikke kjenner noe særlig. Men de siste to dagene har jeg kjent en del murring i korsryggen, og når jeg tenker over det har det nok vært der i nesten to uker, men svakere enn nå. Jeg vet ikke hva det kommer av? Også vært litt slapp og sliten, men det kan like gjerne skyldes at jeg føler jeg burde gjort mer fordi jeg har flere eksamner snart.

 

Kan jeg spørre hvordan det var å miste? (mener ikke å rippe opp i det hvis du ikke vil tenke på det). Merket du det med en gang?

 

Krysser fingre veldig hardt for begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg mistet var det veldig spesielt. Jeg tok det ikke noe hart, fordi det ikke kom som noen overraskelse...

Jeg hadde en slags blødning da jeg ventet mens. Den var kortere og svakere enn normalt. Jeg temper, og har gjort det siden nov-04, så har ganske god oversikt over syklusene mine. Temperaturen gikk ikke ned etter det jeg trodde var mens, noe som kan bety gravid. Jeg dro derfor til legen med en test. Resultat "positiv", men meget svak... Jeg hadde bare visst at jeg var gravid i et par dager da jeg mistet. Det startet med en kraftig blødning og sammentrekninger i livmoren, etterfulgt av regelmessige sammentrekninger. Ikke spesielt vonde, men litt kraftigere enn det som er normalt å ha når jeg har mensen. Jeg håper jeg ikke skremmer deg......

 

Så derfor skal jeg si litt om hvordan jeg har det nå. Ja, jeg har litt uro i livmoren, men ikke som da jeg mistet. Det er helt normal, og bare livmoren som forbereder seg på det som skjer og skal skje. Jeg har plutselig fått det for meg at alt smaker søtt (som sist). Jeg har høy kroppstemp og en QR- test som viste svakt positiv. Det jeg venter på er kvalmen (var en del kvalm sist, men ikke til å begynne med). Har også en uro i kroppen (uforklarlig), men det er nok fordi jeg er veldig spent...

 

Håper som sagt at du ikke ble skremt av det første jeg skrev, og at jeg ikke har forvirret deg. Jeg var som et eneste stort spørsmålstegn da jeg gikk med min første...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utfyllende svar. Jeg synes egentlig bare det er greit å vite litt om det, man må jo ha i bakhodet at sånt kan skje, selv om jeg håper vi slipper det, alle sammen her inne:) Da kan jeg i hvert fall hygge meg med graviditeten så lenge det ikke er noe blødning på gang.

 

Jeg merker nok kanskje litt aktivitet i livmorområdet, og noen ganger litt ut på siden, men foreløpig ikke så tydelig. Men egentlig synes jeg vel alle tegn er gode tegn, selv om jeg håper å slippe kvalme de neste tre ukene, for da er det flere eksamner og innleveringer, og det passer bare maks dårlig. Men det får bli som det blir, er ikke hver dag man er gravid for første gang heller:)

 

Har lurt litt på når jeg bør bestille legetime, men tenkte å ringe til uka å høre med de. Det er vel litt tidlig enda. Men det er jo mye man lurer på når man opplever dette for første gang:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal dra innom legen med en urinprøve i morgen og få det bekreftet, i tilfelle noe skulle skje... Da bestiller jeg også time. Dem på legekontoret setter opp time til deg. Jeg hadde min først kontroll med min første i uke 6-7, tror jeg. Regner med første kontroll nå ikke blir før rundt uke 10. Tror legen har en fast rutine på når kontrollene bør være. Jeg gikk forresten til jordmor også. Meget bra opplegg. Anbefales.

 

Tror det kan være greit for deg å få det bekreftet av lege ganske snart, etter som du har eksamener. Mener at du har en del krav i forhold til eksamen, når du går gravid. Snakk med legen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje jeg kan ta med en urinprøve bortom denne uka da? Det er vel sånt man kan gjøre uten å ha en time?

Uansett greit å få sjekket det opp, jeg stoler jo på CB, har tatt to stykk, men man vet jo aldri...Hadde vært kjipt å gått rundt og trodd man var gravid uten at det stemmer...

Har lurt på det med eksamner og gravid, men aldri hørt noe særlig om det, såjeg vet ikke hvordan det fungerer. Vil liksom ikke spørre på skolen enda heller, foreløpig er det jo litt hemmelig. Men studieveileder har vel sikkert taushetsplik når det gjelder sånne ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dra til legen når som helst med en prøve. De er litt nøye på at det skal være morgenurin da... Er den positiv, koster det ikke noe.

 

Studieveileder har taushetsplikt. Kan være greit med litt ekstra tid på eksamen, og at du har muligheten til å ta litt ekstra med pauser. Men du må ha en bekreftelse fra lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

kom tilfeldigvis over deres innlegg, og tenkte jeg skulle svare på dette med graviditet og studier. Jeg jobber som studieveileder på et av de største lærestedene i Norge. Kanskje der du går? :-)

 

Du må IKKE være redd for å gå til veiledning om dette. Vi mottar studenter i din situasjon ukentlig (og ofte daglig). Det er viktig at du gjør dette, da det kan være greit å se hvordan utdanningsplanen din skal se ut på sikt (også etter det lille nurket er kommet).

 

Når det gjelder eksamen, har du kun rett på 1 time lenger på skoleeksamen. Men husk at dersom du føler behov for det, er det viktig å gjøre det nå. De fleste lærested har frister for dette, og noen er veldig mye strengere enn andre:-)

 

Lykke til.

 

Klem Studieveilederen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...