Gå til innhold

alle mineraler og vitaminer vi bør ta. noen som har oversikt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har spist folat daglig. det jeg lurer på er jeg har igjen ganske mye i glasset mitt, er det farlig om jeg fortsetter til det er tomt. jeg b egynner uke 14 nå.

føler meg litt dum, men har ikke lyst til å kaste hvis det er bra for svangerskapet fortsatt.

jeg tar tran er det noen annetjeg bør ta. hvilke vitaminer andbefaler dere?

det er jo ting vi ikke skal ha for mye av og noe vi bøt få i oss, syntes det er vanskelig å finne ut hvilke vitaminer jeg kan ta.

takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk høre av gynekologen at jeg bare skulle tømme glasset, folat er gunstig for bygging av nye celler sa hun. Så det gjør jeg. I tillegg tar jeg Møllers dobbel (klarer ikke flytende tran) og en multivitamin. Det skulle dekke det meste fikk jeg beskjed om.

Når jeg er ferdig med glasset med Møllers, går jeg over til Møllers godt for hjetet, omega 3 med folat.

Fra uke 20 blir det jern i tillegg, har litt lavt jern.

Skrevet

Jordmor ba meg slutte å ta folat i uke 12. Har fått samme beskjed iallefall i forrige svangerskap. Ellers prøver jeg å ta tran, skyller ned med bittelitt sanasol (tror man egentlig ikke skal ta begge deler, uten å iallefall redusere dosen).

Hvis vi er flink med kosten (har lovt meg selv bot og bedring etter en slapp periode!!) så tror jeg det er nok!

Skrevet

Jeg tar tran kapsler og kalk (fordi jeg ikke drikker melk..) Må huske på at dersom du tar tran sammen med multivitaminer, så må ikke vitaminene inneholde A og D.. Dette får du i tranen, og det er mer enn nok =)=)

Skrevet

Tar omega-3 og multivitamin!

Skrevet

Magnesium forebygger svangerskapsforgiftning. Det fikk mora mi vite av legen sin i sitt 3. svangerskap og det ble det eneste av tre uten svangerskapsforgiftning. Det er dessuten arvelig så derfor tar eg MAGNESIUM!!!!

Skrevet

Du skal ikke ta noe annet enn folat og tran/omega 3, uten at det er pålagt av legen din.

Det er ikke anbefalt fordi det norske kostholdet inneholder mer enn nok av de vitaminer og mineraler vi trenger. For mye vitaminer kan være skadelig og gi forgiftning, og er heller ikke nødvendig for friske mennesker:)

Skrevet

Folat er bare et vanlig b- vitamin, så det er helt ufarlig å ta!

Skrevet

Jeg har trengt litt ekstra vitaminer, så jeg tar vitaminpiller beregnet for gravide (inneholder også folat), samt omega 3 tabletter uten tilsetning av vitaminer. B-vitaminer kvitter kroppen seg med, og tar opp kun det den har behov for(bl.a. folat). Dessuten tar jeg litt antioksidanter-som beskytter cellene i kroppen, som jeg har kjøpt på helsekost( avant-garden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...