Gå til innhold

Angående "ekle" innlegg (kopi fra svar til Bakteriell vaginose)

Anbefalte innlegg

Hei,

Kopierer inn svaret mitt til en som undertegnet et "ekkelt" innlegg med nick:

BV er skrekkelig vanlig og normalt, på linje med sopp. Synes det er flott at det kommer et innlegg der noen signerer med navnet sitt. Det er da ingen som skammer seg over å være forkjølet, så hvorfor skamme seg over denne lille infeksjonen?

I samme slengen; jeg synes det er synd at alle innlegg som inneholder ord som "blod" og "utflod" merkes med overskrifter av typen "veldig ekkelt". Er det virkelig SÅ ekkelt at det kommer utflod eller blod? Er det noen her som IKKE har opplevd noen av de tingene? Jeg mener ikke at vi behøver å forteller alle ekle detaljer til himmel og jord til en hver tid, men dette er faktisk et forum hvor vi kan diskutere små og store ting i forbindelse med svangerskapet, og det burde ikke være nødvendig å advare dersom innlegget har noe med en kroppsvæsker å gjøre. Dette bidrar bare til ytterligere stigmatisering.

Fortsetter under...

Enig. Så lenge man lager en overskrift der man sier hva innlegget handler om, kan man jo velge selv å ikke lese om utflod og blod hvis man spiser frokost foran skjermen. Jeg synes selv det er verre å lese om smertefulle ting sånn som i fødselshistoriene, men jeg vet jo at det er masse detaljer i disse historiene, så jeg leser dem ikke hvis jeg ikke vil. (Dette er grunnen til at jeg ikke helt liker overskrifter som f.eks. "HJEEELP!!!!!!!!!!!!!!!!".)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...