Gå til innhold

Melkeallergi - råd!!

Anbefalte innlegg

Min datter på 1 år har fortsatt melkeallergi.

Noen som har prøvd ut alternativ behandling mot dette?

Dersom ja; hvilken behandling?

Over hvor lang tid?

Ellers trenger vi gode råd om hvor vi finner oppskrifter på melkefri mat.

Dersom noen av dere tilfeldigvis bor i Bergen, slik som jeg, hadde det vært kjekt å komme i kontakt!

Min direkte mailadr. er:

[email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5038698-melkeallergi-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er en link til en side som handler om melkeallergi, finner mange oppskrifter der.

http://home.no.net/jahnolav/utenmelk/utenmelk.html

Jeg har en jente på 10 mnd som har melkeallergi. Hun vil i tillegg ikke ha nutramigen. Har allergi mot egg også. Har dere fått time hos ernæringsfysiolog? Den har vi og det er til veldig stor nytte. Litt lettere å legge opp kostholdet. Om to mnd skal vi prøve å gi henne melk, blir spennende..

Når det gjelder alternativ behandling har vi ikke prøvd det. Visste ikke det var mulig å bli kvitt melkeallergi med alternativ behandling, har du hørt om det?

Takk for svar!

Homøopatisk medisin kan hjelpe mot melkeallergi har jeg hørt.

Kontakt noen som er medlem av homøopatiske foreningen- slik at du kommer til noen flinke.

Vi har vært til ernæringsfysiolog- veldig bra!

Når dere skal prøve å gi henne melk så prøv ikke ren melk med en gang!!

prøv aller først med mat med litt melk i som feks. pølse, så senere med yoghurt og går dette bra så prøv helt til slutt med melk!

Lykke til!

Har dere fått beskjed om å gi deres datter melk hjemme?!!!!!!!!!

Jeg har en datter på litt over 2 år å hun har egg og melke allergi.

vi tar priktest hver 6 mnd for å se om allergien er borte.

Har blitt fortalt av sykehuset at når "blemmene" fra priktesten er under 4 mm,så skal hun innlegges for å provosere kroppen.

Men dette skal skje med oppsyn av leger.

Det er fordi at 1 glass melk kan gi henne et allergi sjokk(evntuelt drepe henne)

jeg syns ikke du skal gi henne melk når hun er hjemme.

å hvis du skal det så skal du være forberedt på å ha nummeret til 112 klar og noe allergisk medisin (zyrtech).

Da min datter hadde fått i seg noe melk,så reagerte hun med at hele kroppen hovnet opp til dobbel størrelse, hun kastet opp slim,fikk masse store blemmer over hele kroppen og ville bare sovne å hun klarte ikke å konsenterere seg om noe.(hun ville ikke høre når vi snakket til henne)

husk allergi er en veldig alvorlig ting.

hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg ringt legen eventuelt sykehuset som tok blodprøven/priktesten å spørre om hun ikke skal være under oppsyn.

lykke til

Heisann Nordkvinne

Neida, vi skal ikke gi henne melk hjemme. Hun testes på sykehus. Prikktest først, om den er negativ skal hun provoseres for melk.

Jeg har en lillebror med alvorlig matvareallergi (adrenalininjekson med seg overalt) så man kan vel si jeg er vant med matvareallergi og reaksjoner.

det var godt å høre.

du skjønner,innen at vi fikk bekreftet at vår datter hadde allergi, så sa legene nemlig at vi bare skulle prøve oss fram når det kom til melk.

Å det var da hun reagerte så voldsomt,at vi trodde vi skulle miste henne.

men det er jo bra at dere skal på sykehuset.

Ønsker dere lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...