Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 I England og USA hører man hele tiden at man ikke skal spise nøtter i graviditeten, pga økt risiko for allergi. Og små barn skal ikke spise nøtter før de er 3 år gamle. Med 1.man spiste ikke jeg nøtter mens jeg var gravid, men tulla begynte å få peanøttsmør på skiven før hun fylte ett år. I dag er hun 18 mnd, og ikke allergisk. Denne gangen har jeg unnet meg litt nøtter her og der, selv om jeg klart har begrenset inntaket i forhold til før jeg ble gravid (jeg elsker nøtter!!)
cielo *to barns mamma* Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Hæ?? Dette visste jeg ikke!! Visste at små barn ikke skulle ha det, men har ikke hørt at gravide ikke burde spise det.. Nøtter er jo så sunt, med omega 3, 6 og 9 og kalsium, så jeg spiser en neve valnøtter hver dag.
gigi har okt.jenteskatt Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 hei.... nøtter er ikke farlig å spise mens man er gravid.... jeg spiste kjempe masse nøtter med førstemann.. hun er ikke allergisk mot noe...har spist noe peanøtter nå men fått avsmak på det.... bare pass på å ikke spise alltfor mye av det for det er mere fetende enn potetgull...
Smånetta 14.mai Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 I følge min lege og jordmor her de ikke klart å finne noe bevis for påstanden om at det moren spiser under graviditeten kan føre tl allergi hos barnet. Hva barnet får å spise etterpå er viktigere. Derfor bør man inngå gluten, fisk, skalldyr, jordbær osv til babyer. Under 1 år har jeg fått vite, da. Men det varierer sikkert i forhold til disposisjon ovs. Nøtter er forresten fulle av jern og en god kilde til sunt fett.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 ja, spiser nøtter.. har hørt at det først når man ammer det kan være fare for allergi ;=) dette gjelder jordbær også...
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Spiser nøtter ja, men bare pistasjenøtter egentlig, er ikke så glad i andre nøtter. Cashewnøtter glir også ned!
sommersol Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Jeg spiser nøtter!!!!!!!!!! NAM NAM *fortsetter og spise nøtter*
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Jordbær myten er avblåst for lenge siden!! Vask grønt og frukt godt før dere spiser det. Ingen grunn til å ikke spise jordbær....
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 14. mai 2006 #11 Skrevet 14. mai 2006 Ja, jeg spiser nøtter :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #12 Skrevet 16. mai 2006 Er det ikke morsomt at her i USA har jeg spurt småbarnsforeldre og gravide om det samme, og her spiser ingen nøtter i graviditeten eller mens de ammer!! Det sier litt om mathysteri mens man er gravid, alle land har sine egne regler virker det som (mens noen ting er det samme overalt, som ukokt kjøtt....) Hovedinnlegger
nicolai kommer i nov. Skrevet 16. mai 2006 #13 Skrevet 16. mai 2006 jeg har hørt det jeg og. men jeg synes hvertfall det er viktig å ikke bli for opptatt av hva man kan eller ikke kan spise... jeg har også hørt at man ikke skal dusje i varmt vann, smøre seg med krem, spise gulrøtter eller brendt brød alt dette er kreft fremkallende... veldigrart at folk som overholder disse sprø tingene også får kreft...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå