Gå til innhold

Postafen mot kvalme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så utrolig fristet når kvalmen tar helt overhånd, og jeg blir så hemmet at jeg ikke klarer å gjøre noen ting. Gruer for jobben hele tiden, for å komme seg gjennom dagen og klare å fullføre det jeg skal til den tiden jeg skal. Ser de andres skulende blikk når jeg skynder meg på do, igjen.

 

Står dette i Felleskatalogen, og jeg blir så usikker på om jeg tør. Er det i så fall Postafen 25mg dere bruker? Snakket dere med legen om dette? Hvilken dosering bruker dere? Og over hvor lang tid har dere fått ordinert produktet?

 

Postafen 25mg

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk resept på Postafen 25 mg hos legen min. Fra påske og til i dag har jeg tatt to piller for dagen. Hadde vært sengeliggende uten... Tror det var 100 tabl i den pakken jeg fikk..

 

Nå er jeg 11+4 og kvalmen har kommet seg noe, så jeg har nesten sluttet å bruke dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kjøpt meg postafen 25 mg mot kvalmen. Var helt forferdelig iformen, fungerte ikke noen plasser, var oppe mangfoldige ganger på nettene å spydde.

 

Legen anbefalte meg postafen, og sa disse var helt ufarlige! Stoler veldig på den karen der asså! Disse har jeg kjøpt reseptfrie på apoteket, 10 stk i en pakke, ca. 40 kr... Postafen brukes også mot kvalme ifm etter operasjon.

Jeg har også tatt opp til 2 til dagen.

Eneste minus er at de er merket med rød trekant, ikke lov å kjøre bil, og du blir veldig "døsig".

 

Har vært vidunderkur for meg!

Har begynt i ny jobb for 1 uke siden, kjempe flaut å være "syk" og kaste opp hver gang jeg skal ha opplæring. De vet inegnting ennå, er i min 10ende uke,mistet sist gang, er litt forsiktig med å si det litt for fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh..?

Er de merket med rød trekant? Det har jeg virkelig ikke fått med meg..

 

*løper på kjøkkenet og sjekker*

 

Det med trøttheten stemmer, forresten.. men jeg er så trøtt uten P. også, at jeg merket ikke særlig forskjell. Heller trøtt enn dødskvalm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte ny jobb i midten av april, samme sted, men bedre betalt og myye mer slitsom. Har slitt veldig med å komme meg gjennom arbeidsdagen, og er veldig fristet til å prøve Postafen jeg også. Har 4 tabletter igjen. Har tatt de andre for reisesyke før graviditet, og da ble jeg veldig trøtt. Redd det samme skal skje nå, men er vel bedre med trøtthet som du sier. Huff, ikke så lett dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...