Gå til innhold

I dag tom jeg et trekk av en røyk....

Anbefalte innlegg

Jeg slutta den dagen jeg fant ut at jeg var gravid og gjett om jeg har savnet det...

I dag skulle jeg i bursdag og da prøvde jeg igjen og kjente det at jeg har bare lurte meg selv til og savne det....

Det smakte møkk....

Jippi hehe

Fortsetter under...

Så bra da!

Har vært røykfri i fem år nå, og det siste året nå har jeg ikke savnet det i det hele tatt. Men jeg røykte litt sigar en nyttårsaften, da var det tre år siden jeg hadde sluttet.. Jeg syns det var godt jeg.. Men det ble med den sigaren heldigvis.. Det var vel heller en sigarillo, sånn tynn en..

hvorfor slutter noen å røyke når de har fødd??hvorfor ikke slutte når de blir gravid.er jo farligere å røyke da enn etter barnet har fødd...bare lurer,ser det er mange som slutter da de er ferdig med graviditeten...:)

Annonse

Åh så bra. jeg stoooor røyka fram til jeg ble gravid. Nå er tulla 7 mnd og jeg har holdt meg. jeg tok også et trekk og det var jo helt grusomt. Også så FÆLT folk lukter nå som røyker. jeg blir helt sjokka over at jeg har lukta så bad. jeg blir fremdeles røykesjuk i spesielle situasjoner. Fint vær ute, og jeg setter meg på terassen. DA kjenner jeg at nå hadde det vært utrolig godt. Men det er nok hjernen som spiller meg et puss. Jeg skal ALDRI begynne igjen. Og jeg skal ALDRI ta meg en bare for å kjenne om det er godt, liksom. For min del er det sånn det begynner i allefall (de andre gangene jeg har prøvd å slutte).

Jeg slutta når jeg hade fødd.

Eller rettere sagt, fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, så slutta jeg hver kveld..........men begynte på igjen utpå neste dag.

ÅRSAKEN?

Idioti, dårlig viljestyrke, at jeg er en som ønsker å torturere barnet mitt, stress...ja si hva dere vil, ikke vet jeg, jeg vet bare at jeg prøvde og at det var vanskelig.

Kall meg ett dårlig menneske, ja vel.

Men jeg er ikke bedre.

Men nå er jeg iallefall røykfri.

Skulle ønske jeg var så sterk og:(

Slutten å røyke den dagen jeg fant ut at jeg var gravid,da gutten var 3 mnd.tok jeg meg en røyk!!!

Det var dumt,følte at jeg slappet av og hadde plutselig 5 min.for meg selv-røyker nå,føler meg som en dust!!

Det var jo ikke engang vanskelig å slutte den dagen jeg var gravid,kan jeg ikke bare gjøre det igjen da!!!???

Jeg sluttet også å røyke den dagen testen var positiv, og har i grunnen ikke hatt så veldig lyst på røyk siden. Men første gangen jeg var ute etter at Guro ble født (da hun var 2 mnd ca), tok jeg en røyk, mest for å sjekke om det var godt.

Og det var det da IKKE :D

Veldig fornøyd med det altså...og egentlig greit å ha sjekka syns jeg, så slipper jeg å gå og lure på om jeg har lyst på røyk eller ikke.

Annonse

Jeg også sluttet på dagen da jeg fikk vite at jeg var gravid! Da hadde jeg røyket i 13 år. Tok en røyk 1 juledag og håpet det ville smake møkk men dessverre gjorde det ikke det! Men jeg ble drit dårlig så jeg begynner ikke å røyke igjen! Det er rein gift og det merker man ikke før man har sluttet og så prøver over et år etterpå!

*TJ*, jeg syns det er for dumt å si at noe er "farligere" enn noe annet i slike tilfeller...det er å uskadeliggjøre den ene tingen mener jeg. Alle vet at det er skadelig å røyke under svangerskapet, og at det er skadelig å røyke når man ammer, og ja, at det generelt ER skadelig å røyke ;)

Å si at det er verre å røyke mens man ammer enn mens man går gravid er å sy puter under armene på seg sjøl, og å "unnskylde" sine egne handlinger. Litt sånn "jaja, det kunne vært verre, jeg kunne jo brukt heroin!".

Når det er sagt er det jo supert at man slutter å røyke da, når det nå måtte være :)

Hilsen x-røyker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...