Gå til innhold

Sjanse for MA etter å ha hatt et normalt svangerskap

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som kan svare meg på det? Jeg er gravid for andre gang. Sist jeg var gravid hadde jeg ingen symptomer, bare ømme bryster. Var ikke kvalm i det hele tatt. Denne gangen har jeg vært litt kvalm og hatt bittelitt ømme bryster.

Men jeg er så utrolig bekymret og redd for MA. Vet ikke hvorfor, men har en sånn rar magefølelse av at jeg ikke tør å tro på at alt er bra. Hadde ingen slike tanker sist, da var det liksom slik at jeg tenkte at dette går bra uansett. Var helt sikker på det.

Vet ikke hva som gjør at jeg tenker slik jeg gjør nå, kanskje det er fordi nå vet jeg hva jeg har å miste...?

Hvor stor er sannsynligheten for å ha en MA etter et vellykket svangerskap?

Fortsetter under...

hei, jeg kan skrive under på at man ikke er garantert å ikke miste selv om man har hatt en vellykket svangerskap første gang...jenta vår er 2,5 år og jeg har på ett år mistet 3 ganger (SA,MA og BO). Jeg er glad for at jeg ikke skjønte å være redd i mitt første svangerskap. Jeg håper virkelig at hverken du eller noen andre opplever å miste. Det er det verste man kan oppleve!

Lykke til...

Klem

Jeg vet ingenting om sjansene for en MA etter et vellykket svangerskap.

Jeg hadde to vellykkede svangerskap og deretter tre MA på 1.5år. Og jeg hadde en "ekkel magefølelse" særlig første gangen jeg var gravid da det endte i MA. Følte på meg at "dette er ikke riktig" til tross for at jeg hadde alle mulige symptomer som kvalme, tretthet og ømme bryster. De andre to gangene ville jeg ikke kjenne etter, men gikk med frykten.

Håper det går bra med deg iallefall - lykke til!

• 2 uker senere...

Sjangsen er jo der dessverre, den er alltid der. Men, tror man blir mer obs på slike ting ved å være her inne på bim, fordi man hører om alt men ellers ikke ville tenkt på. Det er jo fint at du har symptomer, det er alltid et godt tegn. Men føler du at noe er virkelig galt, så ta det opp med legen din. Han greier nok å berolige deg, skal du se :-) Lykke til!!

Annonse

Har sett noen div. tall på dette, men innbiller meg at ikke det er ført så mye statistikk på det, siden det finnes så få tall, og de er ganske varierende.

Man får jo ofte inntrykk av at det er veldig mange som mister flere ganger (sitter selv med det inntrykket), men sannsynligvis er det fordi mange av oss som har mistet flere ganger er mer "aktive/synlige".

Det du forteller minner om hvordan jeg har opplevd det. Første gang jeg var gravid, merket jeg nesten ingen ting, bare litt trøtt og fortere sulten. Mistet da ca uke 12, men det døde sannsynligvis rundt uke 8.

Nå andre gang var jeg litt kvalm i en kort periode, fort sulten, og ømme pupper, men ikke så trøtt. Mistet nå i ca uke 13, vært dødt siden overgangen uke 9/10

Begge gangene har det for meg startet med småblødninger, og svakere symtpomer etterhvert.

Det jeg finner så frustrerende, er at når man har så lite symptomer mens alt er ok, er det så vanskelig å merke det når de blir svakere...

Jeg har akkurat fått tilbake mensen etter siste SA, så x'er fingrene for at det skal gå bra neste gang!

X'er noen fingre for deg også; alt går nok bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...