Gå til innhold

Dere som har fått estimert fødselsvekt på baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor godt stemmte den med fødselsvekten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare enda siden jeg ikke har født.

Men ei venninne som fikk i januar, fikk beskje på ul 2 uker før keisersnitt av barnet var 3900 og ville være ca 4500 ved keisersnittet. Men da han ble tatt ut var han bare 3600. Å har hørt om mange bom på fødselsvekt i forhold til estimert vekt.

Min skal være ca 3800-3900 ved fødsel, noe jeg tror kan stemme med tanke på søskene hennes...

Skrevet

hehe. det har ikke stemt så godt hos meg i alle fall.. førstemann ble vurdert å være rundt en 3800 gram om jeg gikk tiden ut - et par dager etter termin kom poden på nette 4720 gram :9

Skrevet

Samme skjedde her, han var bare en deilig liten gutt på 3650, ikke en stor på 4500!

Skrevet

tatt ultralyd uke 36 - estimert til å bli 3300. født uke 40+2- resultatet var en velskapt gutt på 4300+ og 57 lang:) så feil kan ultralyd ta:)

Skrevet

vekt estimering er basert på 3 ting:

-lengden på femur (lårbenet)

-biperietal diameter (diameter på hodet)

-diamter på abdomen

husk at det bare er en estimering, og at samme mål på babyer kan ha forskjellig fødselsvekt...

ha fortsatt fin dag damer

Skrevet

Jeg har fått estimert fødselsvekt 3700. Håper den stemmer =)

Skrevet

Sist fikk jeg estimert vekt uke 40 på 3250g og jenta kom ut en uke senere og var 3410g så det var nok ganske så nøyaktig hos meg der ja :o)

Skrevet

Var på UL i uke 33-34 og fikk estimert vekt på tulla ves termin på 4,5-5 kg!!! (livredd), men ut kom et lite gull på 3,2 kg! Det er det man kan kalle totalbom!!!

Skrevet

Min venninne var på masse ekstra kontroller fordi barnet og magen var så lite. Men, ut kom en pjokk på 4200! Så, det var 1 kg feil!

Skrevet

Her stemte det ikke i det hele tatt. Selv var jeg et stort barn, 6 kg, ved fødselen. Derfor har jeg hatt vektkontroll og ekstra ultralyd flere ganger i svangerskapet. Her ble det påvist stor baby, opp mot 5 kg ved fødselen. Vekten ble estimert til minst 20 % over gjennomsnittet i uke 28 og 32. Jeg gruet meg veldig til å "trøkke ut" et stort barn. Da jenta kom, veide hun kun 4 kg. Jeg vet det er mange som har liknende erfaring.

Skrevet

Hm. Jeg fikk vite at gutten var ca 3300 ved fødsel, og ut kom han: 4490 gram.

Skrevet

Etter jeg har lest dette ble jeg spent,

jm mente gutten min kunne være 4kg + ved fødsel....

spennende å se om det stemmer.

Skrevet

hei!

vi fikk beskjed om en stor baby på over fire kg...

Han kom tre uker før tiden og veide 2700 g, så han hadde nok ikke rukket å legge på seg så mye til på de tre ukene at han hadde kommet over fire kg...

Skrevet

100 g forskjell...så temmelig presist vil jeg si...

Han var 5 istedet for 5.1 kg.

Skrevet

Fikk estimert ei fødselsvekt på ca 3700 gr. Gikk en dag over termin, og gutten veide 4080gr. (Ble gjort oppmerksom på at vekta er bare ei ca. vekt...)

Skrevet

Mitt forrige barn ble estimert til å være 4,7-5 kg ved termin. Han ble født 14 dager over, og veide 3900.

Skrevet

Min mage har i alle svangerskap vært liten, så med første så sa jordmor at hun ville veie ca 2600 - 2800 gr. Hun veide 3960 gr! Med nr to var vi på ul i uke 38 og da sa de ca 3700 gr og han veide 3750 gr så den stemte. Var på 3D ul i uke 30 og da sa de at denne vil veie ca 4200 gr hvis jeg går til termin på søndag, så vi får se.

Jeg tror ikke han veier mer en 4 kg, men hvet ikke helt hvorfor jeg tror det. Kvinnelig instinkt tenker jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...