Gå til innhold

Hvordan vet man om hodet er festet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen svare meg på det? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du kan kjenne dette selv.. Men jordmor kjenner på babyen når du er på kontroll. Ho kjenner nederst i bekkenet ditt, gjør ganske vondt, og da kjenner ho om det er hodeleie og om ho klarer å flytte hodet på babyen. Hos meg var hodet festet omtrent en mnd før fødsel, og denne gangen var det nesten festet fire snaue uker før termin 2.6. Ho kunne såvidt rikke det litt så ho skrev H/B på helsekortet mitt. Når ho ikke kan bevege det mer kommer ho til å skrive H/F.. Hos førstegangsfødende er det vanlig at hodet fester seg ganske tidlig, men hos annen- flergangsfødende trenger ikke hodet å feste seg før fødselen er i gang.. (så jeg håper gutten min kommer snart....:))

skulle vannet gå før du vet sikkert om hodet er festet, finn en telefon, legg deg ned på ryggen og ring føden, så hjelper de deg.. som oftest vil hodet skli ned og feste seg når vannet går.

ble du noe klokere av dette??

Skrevet

..du kan faktisk kjenne etter selv om du ikke er så pysete - legg hendene på magen litt ovenfor skambeinet, krull fingrene litt sammen og press til du finner noe hardt på begge sider - ergo hodet til babyen om den ligger rett vei ;) klarer du å bevege på dette, så er hodet ikke festet. lærte det av jordmor på forrige kontroll, er i uke 39. kreepy, men greit å kunne.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...