Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Noen som vet hvor lenge nikotinen er i morsmelken? Jeg ammer siste gang for kvelden rundt 20.30-.21.00 tiden og da legges han. Da ammer jeg ikke igjen før ved 4-5 tiden på natten. HVis jeg tar meg en røyk ved 22.00. tiden vil nikotinen fortsatt være i melken ved amming ved 4-5 tiden? Bare snakk om en røyk i så fall...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Har hørt at det bør gå 6 timer så da går det vel bra. Burde vel skrevet at du ikke burde tatt den ene røyken, men sannheten er at jeg bare er dødsmisunnelig!!! Kos deg!!
KaMa Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 Blir sikkert ramaskrik her inne nå, men... Jeg røyker en røyk for dagen/kvelden.. Sluttet helt under svangerskapet, men merker nå at jeg trenger en form for time out, og da ble det altså en røykepause. Må sies at jeg var overhodet ikke motivert for å slutte før jeg ble gravid.. Uansett... Røyker en halv etter han har sovnet for natten (prøver å få det til mellom kl 19 og kl 20) og resten en gang ut på kvelden. Han spiser sånn ca 4 timer etter han har sovnet. Tenkte at dersom det er noe videre nikotin i melken vil han muligens ikke ta puppen, men det har han nå gjort uansett. Tror det er såpass lite som kommer i melken at det er nok ikke den helt store trusselen for helsen hans.. Og så tror jeg han tjener på det i form av en litt roligere og fornøyd mamma.. Dette var neppe til noen stor hjelp, men kansje greit at du ikke er alene om den ene røyken? Tror sannelig jeg signerer med
KaMa Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Hahaha! Tenkte å signere med anonym.. men av vane trykket jeg feil.. Vel, da var den katten ute av sekken. :-)
~falck~ har fått baby! Skrevet 13. mai 2006 #5 Skrevet 13. mai 2006 Jeg røyker ikke og burde skrike FY dere til dere,, men det vil jeg ikke! Tror dere er voksne mennesker som vet hva som er best for barnet... Jeg mener også at vi ikke kan være såå hysteriske,, jeg sier bare kos dere - heldigGriser. Har vært røykfri siden jeg ble gravid og kjenner røyksuget godt enda!! Men hvis dere skal røyke er det jo fint at dere lar det gå noen timer før amming - sjansen for at giftstoffene er mindre merkbare svinner time for time.
KaMa Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 godt å ikke bli verbalt slaktet for uvanene sine.. og, jo, jeg er da i hvertfall godt voksen.. Hele 32 år.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå