Gå til innhold

lekker fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lekket litt urin halvparten av svangerskapet og brukt truseinnlegg, men plutselig ble jeg litt stressa for om jeg lekker fostervann og gikk uten truseinnlegg idag. da ble det en ganske våt flekk i trusa. lurer på hvordan de som har lekket fostervann har hatt det, man aner jo ikke hvor lenge det har pågått og hvor stor infeksjonsfaren er? skal til kontroll imorgen tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. Jeg også lekker et eller annet. Har tenkt i mange måneder at det bare er ekstra utflod, og helt vanlig i et svangerskap... Men så begynte jeg at tenke at det kunne være fostervann eller urin. For det lukter ganske sterkt (ikke godt), og jeg også må bruke truseinnlegg. Jeg lurer på hvordan man kan vite hva det er. Vet at det ikke er soppinfeksjon, i hvert fall. En ting som får meg til å tenke at det kan være urin er dette: om natta sover jeg naken. Må på do opp til (rekorden) 7 ganger for tida. Men når jeg tørker meg og reiser meg opp, så kan jeg kjenne at det renner litt nedover låret - selv om jeg tørker veldig grundig... Beklager detaljene, men kanskje det kan være til hjelp hvis du også har det sånn. Om det er fostervann er jeg litt nervøs for hva konsekvensene av det kan være (for fosteret, rett og slett). Har hatt sånn "lekkasje" i minst to mnder nå. Er i uke 34 nå. Si fra hva legen sier om dette!

Skrevet

heisann :)

var skikkelig nervøs for dette selv, og tok det opp med jordmor på forrige kontroll for to dager siden. fikk sjekka fostervannsmengden . og den var helt fin :) det med at det lekker litt etter at du er ferdig på do, kan rett og slett være restuin.det var det i allefall hos meg :)

jordmora sa også at fostervannet er tåkehvitt på farge,og lukter ikke vondt,bare søtlig, nesten som sæd. En måte å teste det på, er å være helt tom i blæra (vanskeliiiiig i uke 39 i alle fall), legge seg på ryggen, og trykke på magen. uansett hvor det eventuelt er hull på sekken, vil det da piple ut noen dråper, eller mer alt ettersom hvor stor riften eventuelt er :)

Skrevet

skal sjekke det opp og kommer med mer info:)

Skrevet

Nå er jeg tilbake fra sykehuset. tok masse tester. lekket ikke fostervann, så det er sikkert tyntflytende utflod eller urin. var veldig fint å få sjekket opp, de tar det skikkelig seriöst.

Mommy1. jeg har hatt det som du. Sover naken om natta og det drypper noen ganger. Jeg tror også det er urin.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...