Gå til innhold

Barneseng fra Ikea. God idè?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi har nettopp kjøpt Ikea-barneseng fra Ikea og det viser seg at den eneste madrassen som passer også må kjøpes på Ikea. Det jeg lurer på er om noen vet om disse madrassene er "gode nok" når det kommer til allergi osv. Er det noen som har erfaringer her? Alternativet er eventuelt å kjøpe en babydan-seng fra Babyshop, har noen erfaringer med den? Hvilke madrasser er det som anbefales?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg vet ikke noe om madrassene på ikea, men har hørt at du kan få samme madrass mål på jysk. Der kan du jo spør de som jobber der om de er gode. Tror uansett at de dyreste madrassene på ikea er gode. Hadde selv holdt meg unna skumgummi madrassene ihvertfall...Det anbefales vel ikke lenger tror jeg...

Skrevet

hei.

dette er sikkert ikke noe farlig, men jeg hørte nylig på nyhetene at det er flere babysenger fra ikea som har måttet blitt trukket tilbake fordi det er opptil to tilfeller der babyer har dødd av å sette fast hodet i kanten...

Ikke vet jeg. Og dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med madrass problemet.

Ikke meninga å freake ut her, men greit å kanskje få noens synspunkter på dette- da jeg bare har hørt dette i nyhetene og egentlig ikke har peiling.

Lykke til med sengløsninga og resten av svangerskapet. :)

Skrevet

heisann :)

vi har brukt babyseng fra ikea til førstemann, sprinklene er ikke for langt fra hverandre, helt topp. vi brukte den tykkeste madrassen, som også er den dyreste, og den har fungert kjempefint. eneste jeg har å utsett på min sniglar (?) er at bunnen kansje kunne vært hakket sterkere. men det har tålt at storebror på tre har lekt trampoline i den de siste dagene, så er vel ikke så ille likevel.. hehe..

Skrevet

svane har fibermadrass i "ikea-størrelse" 55x115. selges bl.a. på skeidar og møbelringen. koster 730 kroner.

Skrevet

Anonym husker nok feil. Det var et barn som døde i England. men det var ikke i en babyseng. Det var et større barn og en seng av metall med sånne metallstenger. Det var mistanke til at barnet hadde fått hodet mellom stengene og dødd. Men etterforskningen "frikjente" visst ikea-senga. Den ble ikke trukket tilbake.

De litt dyrere madrassene på Ikea skal være bra. Husk at alle nye madrasser lukter sterkt når en tar av plasten, det er bra å la de ligge på et rom med åpent vindu og la de bli godt utluftet en uke før en bruker de.

Skrevet

Et vennepar av meg kjøpte Ikea-seng, og bunnen ramlet ut og var helt ødelagt, så de måtte kjøpe ny seng etter 7 mnd. Kan jo selvfølgelig være tilfeldig, men jeg tok ikke sjansen.

Den eneste madrassen jeg kjenner til som er anti-midd, anti-bakteriell og anti-jordslag, er Simo Soft Lux. Jeg har kjøpt denne til min baby. Den har sommer-side som er ventilerende, og vinter-side som er ekstra varm. Jeg kjøpte 60x120, men jeg vet de har en størrelse mindre også, jeg tror det var 55x115. Koster ca 600,-, spør i en butikk som selger Simo-vogner

Skrevet

Vi har kjøpt seng og madrass på ikea. Vi kjøpte Diktad serien til bebisen våres og den er ikke akkurat billig så du får sikkert det du betaler for der også som andre steder :o) Senga vi har her er veldig solid og god. Har kjøpt springfjærmadrass og overmadrass også til senga. Det kan du bestille på andre butikker også så du må ikke kjøpe på ikea.

Husk å oppgi riktig mål!

Skrevet

Ingen barn har blitt skadet i de to babysengene. Det har ikke skjedd noe, men Ikea trekker tilbake sengebunnene fordi de ikke er limt riktig. Ganske ufarlig i forhold til det anonym skrev i sitt innlegg.

Ellers skal jeg bruke Ikea-senga mi til barn nr to, så jeg er fornøyd ihvertfall. Enda den er av billigtypen.

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp montert min IKEA seng jeg hadde til min datter for 4år siden

Tror du trygt kan kjöpe både seng og madrass der

Jeg hvet de har veldig höye krav til sine egne barne produkter

Synes det er trygt og hvite at de drar tilbake sine egne produkt för det hender noe

Alle barneprodukter til IKEA kan barna trygt bite i, om det så er i seng- gavelen eller en leke(tror ikke dette er en selvfölge alle andre plassr??)

Lykke til jenter

Hilsen en glad IKEA handler

Skrevet

Vi har kjøpt Sniglar senga fra Ikea, måtte inn å bytte bunnplata. Følte at det var en trygghet! Kjøpte også madrass der, en springfjær madrass og den virker veldig allright! Koster nesten 500 kr så er ikke noe "billig dritt"....

Hilsen ennå en fornøyd Ikea handler!

Skrevet

Ikea følger som de fleste andre produsenter alle krav som stilles til baby/barneprodukter. Jeg har brukt Ikeasenger og -madrasser til mine barn, og har vært kjempefornøyd.

Kanskje det er greit å styre unna skumgummimadrassene, men springfjærmadrassene er hvert fall fine og solide.

For oss blir det meningsløst å bruke 2000,- på seng, og kanskje en tusenlapp på madrass i tillegg når en kan få begge deler for under tusenlappen på Ikea. Det er kanskje fordi vi har mange barn å dele utgiftene på, men sånn er det for oss.

Vi kjøpte forresten ny seng til den kommende babyen vår på Billigkroken, ferdig montert og solid og stødig for 300,-. Var fornøyd da

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...