Gå til innhold

Ang. klipping av babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har klippet babyen? Min er 6 mnd og har langt hår på toppen og sidene, men kort ellers. Hva med å gå til frisøren for å jevne ut. Bruker de saks eller barbermaskin. Bør jeg bare la håret være eller gå til frisøren med knøtten.Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er litt tidlig jeg. Er frisør selv og mitt råd til deg er å vente. Men hvis du velger å dra må du regne med at det kan bli ujevnt siden barna ikke akkurat sitter stille og at de sikkert må sitte fanget ditt. Og husk at det er ubehagelig med alt håret som stikker i nakken på de, og at det kan være skummelt (makiner og fønere som bråker). Ville nok ventet til de selv kan sitte i egen barnestol.

Skrevet

Min lille er bare 4 mnd men hadde laaaaaaaaaaaaaangt hår bak. måtte klippe det halvlangt selv og nå ser det MYE bedre ut.

Hun så på mummitrollet mens jeg klippet. Gikk helt fint det.

Skrevet

Jeg har akkurat vært til frisøren med min datter på 10 mnd. Hun hadde kjempelangt hår på toppen(som ALLE kommenterte) og så hang det nedover ørene, men såogsi ingenting mellom..... Hun satt i fanget mitt og jeg måtte hjelpe til å holde hodet hennes rolig, men det gikk fint. Ble ikke helt perfekt, men som hun andre sa, ikke akkurat enkelt å klippe disse små.... Hun prøvde hele tiden å snu seg for å se på saksen.... Jeg ville ventet så lenge som mulig var jeg deg, du kan jo evt ta litt selv når han sover.....

Skrevet

Jeg klippet lillesnuppa for en måneds tid siden tror jeg det var hun er 6 mnd nå. Klippet mens hun lå på gulvet. Hun har langt hår, og jeg fikk høre fra noen at håret til de små får mer næring hvis man klipper litt.

Skrevet

klippet vår eldste da han var 3,5 mnd første gangen..

han hadde hår som et lykketroll.. alle trodde han var jente..

klippet med saks jeg da..

etter det har jeg kun klippet han med maskin. han er nå 2 år og 9 mnd.

Skrevet

Jeg klippet snuppa mi selv jeg. Med saks. Hun hadde laangt hår på toppen. Samboeren min prøvde å underholde henne mens jeg klippet, men hun ville mye heller se på saksa:) Det er ca en måned siden så da var hun 7 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...