miren Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Vi sliter sånn med soving på dagtid. Jenta mi er 6 mnd nå, og sliter veldig med å få henne til å sove selv om hun er kjempetrett. Vi står opp kl 7.30 og da sover hun ikke mer før i 12 tiden (ute i vogna si), sover da en halvtime og er like trett når hun våkner. Triller henne igjen, og hun sover enda ei halvtime, og slik holder vi på til det er gått ett par tre timer, da er hun blid og fornøyd...en liten stund. Vi prøver å få henne til å ta en ettermiddagslur uten hell. Tar som regel kvelden i 19-20 tiden, og sover til morgenen, avbrutt av 2-3 måltider. Noen med erfaring? Hvor mye sover deres små?
Zazu Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Lillegutt er heller ingen stor "dagsover". Står vanligvis opp ved 8 tiden og da sover han bare kanskje 1 time på dagtid, og bare så lenge det er fart på vogna og ikke alltid så mye heller, ettermiddagen har jeg aldri fått han til å sove på, selv ikke med trilling. Men nå har jeg begynt å legge meg nedpå med han litt på ettermiddagen i dobbeltsenga , og det funker kjempefint for oss. Sovner nesten med engang og sover mellom 2-3 timer da, og ikke noe problem å legge han ved 20 tiden på kvelden, selv om det da kanskje bare er 2 timer siden han sov da, og sover like godt på natta som før. Han er straks 4 mnd forresten.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 Har du prøvd å legge henne tidligere, feks i ti tiden igjen, før hun blir overtrøtt? Du har nok det, vi prøver jo det meste. Men hos oss fungerer det ganske bra, legger han med minste tegn til tretthet og legger da en sånn gassklut over øynene, han roer seg ikke uten. Han sover for det meste bare halvtimer, men det blir en 3-4-5 sånne i løpet av dagen. Av og til sover han en lenger lur dersom vi triller i sovetiden hans. Tar han heller ikke opp ved den minste lyd, det hender at han sovner igjen av seg selv:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Sleit med det vi også når hun begynnte bli 2 mndr, hun ville absolutt ikke sove på dagtid men så kjøpte vi vippestol til hun og når hun blir trøtt og grinete så bare setter jeg henne i den gir henne smokken og vipper på den og da pleier hun alltid sovne, er ikke lenge hun sover om gangen toppen 30 min, men når hun våkner da er hun smilendes glad.. Så jeg anbefaler en vippestol det er så desidert det beste kjøpet vi har gjort...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #5 Skrevet 13. mai 2006 Gutten min er også 6 måneder og vi har det AKKURAT på akkurat samme måten! Har prøvd "alt" i forhold til søvn, men har ikke funnet noen mirakelkur for vår gutt.... ;-)
Gjest Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 Kanskje hun er overtrøtt da dere legger henne for å hvile? Da lillegutt var 6 mnd var han ikke opp mer enn ca to timer før han trengte en dupp... over fire timer er kanskje litt lenge...
Enna Jones Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Her har jeg funnet mønsteret til frøken dings. Hun er kun 3 måneder men mønsteret er ihvertfall som følger : Klar for å stå opp i seks syv tiden, da veldig klar for en lur rimelig kjapt - er sutrete og vil "ingenting". Etter dette er hun våken og blir i 1 1/2 time, sover ca 40 min og driver på i dette mønsteret hele resten av dagen, våken-sove-våken sove. Holder henne litt ekstra våken før seng - kanskje 2 timer, da sovner hun godt. Mitt beste råd er å finne hennes trøtthetstegn. Dingsen gnir seg i øynene, blir litt rød rundt øynene og sutrer - hun vil liksom ingenting. Det er lite annet enn trilling som får henne til å sove. Mhm. Lykke til ihvertfall!
Ane Elise Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Hei, Jeg tror det blir altfor lenge å vente i 3,5 timer før hun sover igjen. Når babyen er overtrøtt så sover de som regel litt dårligere enn dem som er litt trøtt før søvnen inntar dem (men selvsagt varierer det fra baby til baby). Her lar jeg nurket mitt ta 2 lange lurer om dagen. Tidligere var det 3 lurer. Han er forresten også 6mnd gammel. Slik ser dagen hans ut: Vi står opp rundt 8 tida hver dag. Første lur allerede rundt 10.30 tida, da sover han som regel 1,5 - 2t, neste lur ca.14 og da sover han maks til kl.16. Om han ikke er våken til da, vekker jeg han. Kl.19.30 tar han kvelden. Hva med å bare legge hun i vogna tidligere enn rundt 12 tida og gynge vogna helt til hun sovner av? Bruker hun smokk kan du jo bare gi henne det. Dette trikset måtte jeg ty til i ny og ne når jeg ikke har tid til å gå turer med han evt noen dager hvor han "glemmer" å sove når han har det altfor artig på lekematta si Du får lykke til
petite fleur Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Når prøver du å legge henne om morgenen da? Det bør ikke gå mer enn 90 minutter fra hun står opp til hun skal sove igjen.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 13. mai 2011 #10 Skrevet 13. mai 2011 Regner med hun som skrev hovedinnlegget har funnet en ordning på dette nå, siden det er 5 år siden innlegget ble skrevet !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå