Gå til innhold

Grunn til å være skuffet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket idag med bestevenninnen min på tlf, så spurte hun meg om vi har tenkt på faddere osv. Og egentlig hadde vi jo ikke tenkt å spørre folk før senere, men da hun spurte kunne jeg jo ikke annet enn å være ærlig, dessuten synes jeg det er moro å kunne fortelle henne at vi har bestemt at hun skal få være fadder.

Da jeg sa det sa hun: "Åja...ja det må jeg tenke på! Har to fra før som fadderbarn..."

Hadde kanskje forventet meg litt mere glede enn det...da jeg blir spurt blir jeg utrolig glad og smigret....må ærlig innrømme at jeg ikke lengre har lyst å la henne være fadder...sende en sms og si at hun ikke trenger å tenke på det, da vi har ombestemt oss siden hun nølte, det er jo en ærlig sak !

Synes dere dette er dumt å bli skuffet over ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei; )

Skjønner godt at dere ble skuffet over reaksjonen hennes.

Jeg ville nok ha reagert slik som du,med å sende henne en sms om at hun ikke trenger å være fadder.

-Er nok litt barnslig av meg i slike tilfeller så det er ikke sikkert mitt råd er det beste.hehe...men det er ikke så gøy når folk ikke blir glad..det er jo en stor ære da:

Skrevet

Veldig enig, men skal jeg da skrive at jeg ikke ønsker henne som fadder lengre, eller at dersom hun ikke vil trenger hun ikke....blir jo uansett dumt ! Da hun ikke virket happy over å bli spurt på en måte !

Huff vanskelig dette :(

Skrevet

Hadde blitt veldig skuffet jeg også, ingen tvil om det.

Men jeg syns du skal si at du ønsket henne som fadder, men at reaksjonen og svaret hennes skuffet deg veldig.

Gi henne en sjanse til å unnskylde eller forklare seg syns jeg :)

Skrevet

Jeg hadde nok reagert helt likt som deg. Spurte venninnen min om hun kunne tenke seg å være gudmor, og hun hoppet omtrent gjennom taket av glede. Det er da man vet man har valgt riktig!

Bare å si at dere har funnet noen andre heller.

Skrevet

Noe av det samme skjedde meg og - men med forloveren min. Har angret etterpå at jeg ikke heller takket nei og spurte noen andre.

Si ifra på en ærlig måte. Ikke lett kanskje, men hvis ikke skjønner hun ikke hva hun har "gjort galt". Du fortjener noen som har lyst og har glede av det.

Skrevet

Men det er faktisk litt jobb å være fadder også da. Man vil jo ha god kontakt med barnet og kjøpe gaver osv..

Jeg er fadder til 3 å har sagt at jeg ikke vil være til flere, så gruer meg max til å avvise neste gang jeg blir spurt men det er ikke fordi jeg ikke liker vedkommende eller barnet men nok er nok.

Går an å se saken fra andres side også.,...

Skrevet

Jeg er også fadder til 3, og har fått spørsmål om å være fadder 3-4 ganger etter de 3 første - så jeg kunne nå vært oppe i 6-7 om jeg ikke hadde takket nei til...

Man må få lov å takke nei, om man ikke føler at man klarer å følge opp fadderbarnet slik man føler.

Jeg mener at det er et langvarig ansvar man påtar seg, og at man ikke bør være fadder til for mange... Heller en god fadder til 3, enn en "halvhjertet" fadder til for mange!!!

Synes ikke du skal være lei deg, selv om jeg skjønner reaksjonen din! For jeg hadde nok umiddelbart blitt lei meg selv, og så hadde det nok blitt greit etter at jeg hadde fått bearbeidet det litt... Tror ikke venninnen din gjorde dette for å være slem, og innerst inne er hun nok veldig glad!!! Men klart at når hun sier nei til å være fadder for barnet ditt, som for deg er det herligste som finnes, så gjør det litt vondt med en gang... Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...