Gå til innhold

Lån i banken??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man kan få lån i banken til å kjøpe bolig når man er aleneforsørger med overgangstønad, farsbidrag, barnetrygd osv å leve for? Leier en bolig idag til 7000 kr i måneden og har nå muligheten til å kjøpe denne boligen. Hvis jeg får lån med 5 års avdragsfritt så vil det faktisk bli mindre per måned for meg å betale! Men så spørs det da om banken er villig... Noen som vet eller har fått innvilget boliglån som aleneforsørger?

Fortsetter under...

hei...

er inne på samme tanke om å kjøpe bolig.. er i samme situasjon som deg.. har ikke jobb men får fødselspenger, overgangstønad osv.. ringte banken nylig for å høre om det hadde noe å si om jeg hadde fast jobb eller om det holdt med fast inntekt å di sa det holdt med fast inntekt... skal i møte på mandag i banken for å søke om lån... får jeg ikke der har jeg tenkt å søke i husbanken.. di hjelper til med lån til unge som er i etableringsfasen å har problemer med å få lån i banken! di trengte det skriftelig at jeg ikke fikk lån i banken før di kunne ta imot meg, derfor søker jeg i banken først... det går da i gjennom sossialkontoret når jeg søker lån i husbanken så det er en mulighet å ringe rett til sossialkontoret... du kan ta en titt på www.husbanken.no for litt info..

håper det hjalp litt =) Lykke til =)

Annonse

Anonym

Jeg er aleneforsørger med 2 barn. Jobber full stilling, og fikk 1,4 mill i lån. Huset har en verdi på 2,2 mill og jeg har 2 leiligheter i kjeller som betaler hele lånet. Tror det er lettere å få lån om mann er i full jobb. Det lønner seg også og kjøpe hus med utleie for å hjelpe på inntekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...