Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Endelig sitter jeg her som mamma..en helt utrolig følelse. Er helt forelsket i lille gutt...sier bare til dere som ikke har født ennå gled dere....

Her er min historie:

Søndag 7/5 begynte jeg å få veldig menssmerter i magen..dette pågikk hele natten, samt hele mandagsformiddag. Likte det ikke, spesielt siden smertene var konstante....de slapp ikke i det hele tatt og jeg begynte å bli litt bekymret. Etter en søvnløs natt til mandag klarte jeg å karre meg til skolen for å holde et foredrag (dette var det verste foredraget jeg har måtte holdt...smertene var kjempe vonde)....Ringte ned til føden kvart over elleve og fikk beskjed om å komme inn til en sjekk.

11.50 ble jeg lagt inn til observasjon på Føde A. Hadde verdens hyggeligste lege og jordmor som passet godt på meg. (Fikk full sjekk). Smertene ble ikke bedre utover ettermiddagen og ved firetiden ringte jeg mannen på jobben og ba han komme (han var der på 2 minutter stakkar).

Det ble vaktskifte og fikk nok en gang en kjempe hyggelig lege. Han tok helsjekk på meg, sjekket åpning (3 cm åpning da), strippet litt, tok UL og jeg fikk en ny CTG. Alt så bra ut. I og med at smertene ikke forsvant (noe de ikke likte, samtidig som de ikke fant ut hva det kom av), pluss at alt egentlig var klart for fødsel så bestemte han seg for at vi skulle ta vannet...gjett om jeg ble lykkelig...hadde jo allerede hatt mensterminen min (29/4) og UL terminen er jo rett rundt hjørnet.

20.20 ble vannet tatt...merkelig følelse når du kjenner det flommer mellom bena...heldigvis var vannet klart og fint.

Lå to timer med ganske heftige smårier (fikk lystgass for å dempe det littt) før jeg ble satt på drypp klokken 22.30. Dette satte virkelig igang sakene.

Er utrolig stolt av meg selv....klarte meg kun med lystgass..pustet meg veldig greitt gjennom riene som kom (joda selvfølgelig gjorde det vondt, men med mannen ved min side og en kjempe flott jordmor var det helt overkommelig). Tror mannen min ønsket at jeg hadde klippet neglene mine før fødselen stakkar :0) (he, he)

Fra 4-9 cm gikk det kjempe fort, og når pressriene kom var det ingen vei tilbake.... :0) Snart var jeg mamma.

Når den lille gutten min var på vei ned bekkenet og hodet så vidt stakk frem fikk jeg lov til å kjenne med hånda. Han hadde masse hår..en helt utrolig opplevelse å få kjenne hodet som er på vei ut.

4 timer fra det første dryppet var han ute, nøyaktig klokken 2.27. 3300 gram, 50 cm og 34 cm rundt hodet...og helt utrolig nydelig....han hadde fått litt hard medfart i bekkenet mitt stakkar (hadde litt skjev nese og hodet var litt spisst...tok ikke lang tid før dette rettet seg :0)

Mens jeg fikk ut morkaken, blod og ble sydd fikk den stolte pappaen være med å måle og veie...han var så kry (rart hvordan disse mennene smelter når de blir fedre...det kom både latter og tårer.

Jeg slapp utrolig billlig unna med ett innvendlig sting...jordmor mente dette kom av at jeg klarte å holde igjen de verste pressriene (så dette anbefales hvis dere klarer det)....

Vi kom hjem fra ullevål hotell igår..utrolig rart og deilig å være hjemme med den lille...nyter virkelig rollen som mamma....

Gled dere jenter til deres tur....ønsker dere alle lykke til videre...og kose dere i mammarollen når den tid kommer :0)

Ps: Hvis noen vil se det lille nurket mitt kan dere gå inn på hjemmesiden hans: mortvedt.net

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5033627-min-f%C3%B8dselshistorie-0/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...