Gå til innhold

ikke stolt over meg selv men håper noen kan hjelpe meg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært litt bekymret. Skal prøve forklare så godt jeg kan. Jeg hadde første menstruasjons siste gang 8 januar 2006, 5 dager har jeg mensen om gangen dvs. til 12.jan, sent 14 jan hadde jeg samleie med min gamle eks (han dukket bare opp hos meg selvom jeg hadde sagt slutt :( ) og han kom inni meg, men alt rant bare ut igjen fra meg og tilegg til det var en lys rød farge og som kom, så ut som litt mensblod. 16 jan fikk jeg menstruasjonsblødninger igjen i rundt 3 dager, da mener jeg det så ut som vanlig menstruajson, akkurat som om jeg fikk mensen en gang til. Så det jeg lurer på er om jeg kan ha blitt gravid på grunn av det eller?

 

Etter det fra 23 januar til 11 februar har jeg vært med en norsk mann som jeg har vært gode venner en stund nå, i den perioden hadde vi kun samleie der han ikke kom inni meg, ikke før 11 februar kom han skikkelig inn i meg. fra den dagen og til forventet menstruasjon for februar, kom den aldri. jeg tok tester 22 febr, 27 feb og 1 mars, alt var negativ. 1 mars kom han hjem fra jobb og vi hadde samleie og kom inni meg hver eneste gang til 5 mars tok jeg en test og da var det positiv.

 

Så, etter deres erfaringer og kunnskaper håper jeg å få svar så jeg slipper å gå bekymret for hvem som egentlig har befruktet meg. jeg skal på ultralyd 18 mai da får jeg vite hvor langt jeg er kommet osv. i følge legen telle første mens dag av siste menstruasjon 8jan, så er jeg allerede 17 uke på vei. MEn jeg er ikke helt sikker på det om det er så langt jeg er på vei. hvis jeg kan ha blitt befruktet med gamle eks så kan det være jeg er kommet så langt, men hvis det er med han norske som jeg er med nå, så tror jeg ikke jeg er kommet så langt. Jeg føler meg ikke stolt av det men dette plager meg veldig og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. har tenkt på å ta abort og men hva om det er min norske kjæreste sin unge? håper inderlig på svar .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj... dette er nesten umulig for oss å svare på... Du kommer nok desverre ikke til å få vite svaret før du har vært på UL. Der kan de jo fastslå hvor langt du virkelig er på vei, så hvis du er 17 uker på vei er det eks-en, og dersom du er kortere på vei er det han andre.

 

Må bare presisere en ting... Du skriver at han kom inni deg, men at alt randt ut igjen - det er feil. Alt renner aldri ut av deg, så hvis han kom inni deg kan det bety at du har blitt gravid med han. Mitt spørsmål er jo - hvorfor lar du to menn ha ubeskyttet sex med deg med så kort mellomrom? Ville du bli gravid, eller? For meg blir en slik situasjon uforståelig, men ønsker deg lykke til videre og håper UL kommer frem til det du ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du hadde fått positiv test når du testa første gang hvis du ble gravid i jan.

Og ikke skam deg , det er kun destruktiv.Og de som ikke forstår at slikt kan skje har kanskje lite livserfæring eller evne til å sette seg i andres situasjon ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, her var det mye å tenke på, ja. Forsto jeg det riktig hvis du i bunn og grunn har hatt flere partere siden jul, men nå er sammen med 'sistemann'? Poenget mitt er at om du ikke har vært utro er det kanskje en ide å snakke med kjæresten din? Foreslår også at du snakker med legen din for å høre om en ul kanskje kan hjelpe deg med å finne ut hvor langt på vei du er.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa så er jeg ikke helt stolt eller føler meg vel for det som skjedde, men utro var jeg ikke siden jeg ikke var sammen med noen av dem da. men jeg skal på UL neste uke så jeg får da sikkert bekreftet noenlunde hvem som er faren.

Men som sagt så gjør jo alle masse ting i livet som kanskje ikke er så lurt osv. Men jeg tror innerst inne at det er stor trolig at det er sistemann som er faren. OG som sagt så kan jo ting skje uten at en kan klare å stoppe når det gjelder eks som kommer tilbake og du ikke klarte å tenke skikkelig om, før det skjer liksom.

 

men takk for svarene. krysser fingrene og håper alt ok på UL

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er ganske sikker på at du hadde fått positiv test første gangen du testet dersom du vart blitt gravid i januar. Usannsynlig at det ikke ville slå ut hvis du var over fire uker gravid. Så hvis jeg var deg ville jeg regnet med det inntil ultralyd sa noe annet. Dessuten, hvis du er hele 17 uker på vei så har du allerede mest sannsynlig litt mage allerede og vil ha problemer med å ha på deg dine normale klær. Det vil sannsynligvis også være ganske opplagt for alle andre at du er på vei. Stemmer dette? Hvis ikke ville jeg definitivt satset på at du ble gravid i februar en gang.

 

Det ordner seg nok! Håper graviditeten går bra!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei takk for et fint svar :) føler meg litt bedre :) jeg har lagt på meg litt på magen men det er mer "fett" enn det er mage. eneste jeg kan kjenne er kanskje det er livmoren jeg kjenner nå men ikke noe annet. brystene er ikke blitt store bare øm av og til. og jeg har tenkt og at hadde jeg blitt gravid like etter TR så måtte jo testene vært positive da jeg tok de 22 feb osv. og jeg kommer opp i mine klær enda da, bare at det lille flesket ved magen henger litt utforbi. Jeg har jo ei fra før så jeg hadde jo en liten "fleske" mage som jeg kaller det :)

men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk flere som ikke får positive tester før dem er 1-2 måneder gravid....

 

Og siden du ikke fikk TR i februar når du ventet så kan du ha blitt gravid da.

Men siden du var med en fyr ikke lenge etter siste mann og kanskje rundt EL tider så kan han kanskje ha gjort deg gravid. Fordi om han ikke kommer inn i deg så er det fortsatt risikabelt da det kanskje kommer ut noe som han ikke merker - er ikke mye som skal til !

Men det beste er selvfølgelig å vente til du har vært på UL så vet du hvordan ståa er. Så slipper du å gruble og tenke....

Hvis du er 17 uker på vei så hadde du vel hatt en litt stor mage nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært på ultralyd og de kunne ikke sette for sikkert termin men etter fosterets mål og erfaring så er jeg 14 uker 6 dager sa jordmoren.

 

så hva tror dere? da kan jeg hvertfall ikke blitt befruktet med han eksen liker etter jeg hadde TR i januar vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres for meg ut som om du ble befruktet i begynnelsen av februar, så da kan det ikke være eksen din (ettersom du bare hadde sex med han en gang den 14. januar?). Hvor lange sykluser har du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke gjordt noe galt.

 

Men dersom du ikke får det svaret du vil på ultralyden så er det eneste riktige å si det til kjæresten med en gang.

 

Lykke til. Håper det ordner seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kommentar til alle egentlig.... så lenge man har samleie uten beskyttelse (kondom eller annen prevensjon) så er det en mulighet for å bli gravid. Mannen "lekker" sperm under hele samleiet, det er ikke bare ereksjonen som fører svømmegutta inn i oss! Det hjelper IKKE å bruke "hoppe-av-i-svingen"-trikset hvis du virkelig ikke ønsker å bli gravid. Jeg ble til akkurat på ga et sånt triks... :)

 

Lykke til, anonym, kom gjerne innom og fortell hvordan det går med deg og knøttet etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, titter innom fra 2.trimester jeg. Der hører jo du hjemme nå også:)

Det jeg ville si med innlegget er at jeg er 14+1 er det vel idag og befruktningen for min sin del skjedde da ca. 27 februar og jeg hadde menstruasjon 13 tom 15 februar. Er nøye på datoene, siden den lille var meget planlaggt. hehe:)

 

Håper det kan gi deg en pekepinn.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, jeg er absolutt enig med det du skriver. og det er noe jeg kommer til å ta med meg som erfaring i framtiden. det er 1 gang noe slik har skjedd med meg. så takk for alle meninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til anomym, ja jeg hadde bare den ene gangen med eksen 14 januar. så jeg tror heller ikke han har klart å befrukte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jeg lettet fordi alt er ok med barnet i magen, og i følge de på ultralyden så mener de og at jeg ble nok gravid en gang i begynnelsen av februar. gleder meg til neste måned da jeg skal på ny ultralyd time. da ser de forhåpentligvis om det er jente eller gutt og jeg ser kanskje babyen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du ikke er stolt av deg selv. Det har du heller ingen grunn til å være!!

 

Abort er overhode ingen form for prevensjon, og det at du har ubeskyttet sex, vel vitende at du kan bli gravid,-for deretter å tenke på å ta abort om det er din ex sitt barn er forkastelig!!!

 

Vitner om en ekstrem selvopptatthet, og umodenhet.

 

Dette har ingenting med om du har vært utro eller ikke.-det er totalt likegyldig for meg. Poenget er at du misbruker det norske samfunnets unike abort -tilbud!-og burde skamme deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt abort uansett om det hadde vært exen sin eller han nå. Abort er noe jeg heller ikke liker pga. det er jo noe jeg selv har gjort og jeg må ta ansvar for det selv. Jeg har ikke sagt at jeg har bestemt meg for å ta abort heller, og hvorfor du skal anklage meg for at jeg burde skamme meg fordi du sier jeg misbruker det norske samfunnets unike abort tilbud, syns jeg er helt på tryne. Jeg har betrodd meg til forumet her på barnimagen fordi jeg føler for å snakke med noen som jeg ikke kjenner osv. At jeg kan spør andre om erfaringer og ting som jeg lurer på angående graviditet. I alle mine innlegg og andre sine har det ikke kommet fram noe som helst om norges abort tilbud. Så jeg tror du er litt på jorde akkurat i din svar. Men jeg respekterer at alle har hver sin mening, men du burde kanskje tenke deg om før du si at det er totalt likegyldig for deg, at poenget mitt er at jeg misbruker norske samfunnets unike abort tilbud og burde skamme meg må jeg bare si at nå mistet jeg totalt respekten på akkurat din menig i denne saken.

Blir nok ikke mere fra meg her inne etter din innlegg. Føler du har helt misforstått hva poenget mitt var fra starten av. Takker for alle andre som har gitt sin mening og egentlig har skjønt hva innlegget mitt gikk ut på. OG jeg vet garantert at du har gjort ting gjennom livet ditt som du ikke er stolt av selv, selvom det kanskje ikke har noe med ubeskyttet sex osv å gjøre, men noe har alle garantert gjort som de skulle ønske de hadde gjort annerledes.

 

Lykke til alle sammen

 

:)

 

hilsen

venter novemberbarn06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vet ikke om jeg skal gidde å bruke altfor mye energi på dette MEN:

 

At noen kvinner havner i situasjoner der de er usikre på hvem som er far til barnet de bærer på er et faktum! Hvordan og hvorfor dette skjer er meg fullstendig likegyldig. (Etter min oppfatning er utroskap i form av en "glipp" noe som kan skje ALLE, bare de riktige omstendighetene er tilstede.)

 

Og nei, det er ikke sikkert alle ønsker å bære frem et barn med hvem som helst! Og etter min mening er det bare rett og rimelig at man da skal få lov til å velge dette selv. Du som dømmer så fryktelig bør få litt selvinnsikt, for en ting kan jeg banne på i all evighet herfra til verdens ende, og det er at DU ER FAEN IKKE PEFEKT. Noe som absolutt bevises ved hvordan du faktisk klarer å snakke til en en kvinne som er mer sårbar enn hun noen gang vil bli! Du bør skamme deg, og dine meninger er ikke ønsket her, ha deg ut ditt hespetre!!!!!

 

Til Hovedinnlegger. Ikke ta deg nær av vedkommende, pass på deg selv og plei deg i tiden fremover, å være gravid er ikke bare, bare. Lykke til videre med baby, og beklager det lille utbruddet mitt, men noen ganger blir jeg bare så sint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vil bare understreke at hovedinnlegger faktisk ikke var utro heller, noe som kunne misforstås i mitt forrige innlegg. Men min sympati hadde nok vært der uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skjoenner at du er i en vrien situasjon.

Foerst og fremst, du er ikke den foerst og helt sikkert ikke den siste dama som har tvil om hvem som er barnefaren. Saa kan alle aandre ha hvilke moralske oppfatninger de vil om saken, det hjelper jo ikke deg i din situasjon. Personlig synes jeg at det er for enkelt aa sparke noen som allerede ligger nede. Jeg tror videre at den lavpannete kommentaren om aa utnytte helsetilbudet i Norge er motivert av en oppfatning om at du ikke er helt norsk, siden du presiserer 'min norske kjaereste' i innlegget ditt.

Men, naa som du har bestemt deg for aa baere fram barnet, saa er det jo deres to helse og trivsel som er viktigst naa!

Ellers, saa tror jeg nok uansett at jeg ville ha bedt om farskapstest naar barnet kommer til verden, for aa faa fred i sjela, og for at barnet skal vite med sikkerhet hvem faren er.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg sa tidligere innlegg at jeg ikke kom til å skrive mer her inne, men jeg må bare få takke dere som har skrevet de trøstende innleggene til meg. Jeg har fortalt til kjæresten min om dette, og jeg forstår at han er litt usikker selvom ut ifra ultralyd nå så er jeg bare 15 uker på vei, og fosterets uke er 13. Så vi er jo egentlig sikker på hvem som er daren, men en vet jo ikke 100 % sikkert. Skal på ultralyd igjen om noen uker. OG for han så ser han ikke det som jeg har vært utro, fordi vi var ikke blitt sammen den ene gangen med eksen, og jeg var halveis ute av forholdet til eksen da. Men han er bare skuffet over at jeg har holdt dette for meg selv til nå.

Men siden jeg er 15 uker bare og ultralyden kunne bare si noenlunde hvor langt jeg er på vei, og se at alt er ok med fosteret, de kunne ikke fastsette noe termin eller se kjønnet. Så hva tror du tjolahopp og dere andre? Jeg regner med at unnfangelsen må ha skjedd en eller annen gang i februar da eller veldig sent i januar. Må tenke på at jeg ikke hadde samleie med han etter den 15 i feb. fordi da var han bortreist, og det er ingen andre jeg har vært med, jeg er fullt trofast med han og elsker han over alt på jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...