Gå til innhold

hvor kjøpe (billig) trim matte og vindtett lue på internett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har og den matta fra babyshop som er satt til 399,-.. men var det ikke den det var noe kreftfremkallende stoffer i da?? eller var det en annen.. HAr iallefall pakket bort vår matte,men det er mulig det ikke var den det var disse stoffene i..

Kreftfremkallende stoffer???

de har jo den på helsestasjoner, manuellterapeuter etc.. det er vel litt rart at de har det om den er farlig!!

Hvor kan jeg finne ut mer om det? Vi har også den matta hjemme, den er helt super...

Annonse

Ftalater i Airex

I januar 2006 kom det frem at det finnes 40% Ftalater i Airexmattene. Ftalatholdige leker/matter er ikke noe spedbarn og barn bør slikke/spise på.

Produsenten av Airex-matter, Alcan Airex AG, er ISO 9001 sertifisert, men alle AIREX® produkter er produset i henhold til CE-standard 93/43/EC. Medisinske produkter klasse 1. Siden mattene inneholder Ftalater, anbefales de ikke til bruk for barn under 3 år.

Fra Danielsbok.com

Som noen under skriver er det Airex-mattene som inneholder farlige stoffer. Dette er treningsmatter som ikke er beregnet på barn, og da er det lovlig å ha disse stoffene i(pappaen her i huset jobber i sportsbransjen, og opplyser meg:-)

Men de har jo i tillegg disse mattene som de leverer til helsestasjoner da, og der er jo også farlige.

Den de har på Babyshop er beregnet på baby/barn, og skal ikke inneholde farlige stoffer.

Ja, og har du vært borti en baby som ikke sutter da....ergo er de farlige.

Skulle gjerne sett de foreldrene som klarte å hindre babyen å sutte på ting, tror jeg hadde blitt stresset hvis jeg skulle passet på; var hun borti med munnen nå da tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...