Gå til innhold

Hva er for ungt?

mayreen85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel generellt (og nå får jeg mange på nakken...*smiler*) synes jeg at man kanskje er litt i yngste laget når man er 16. MEN...(se jenter, et men) det kommer veldig an på personen. Det er veldig vanskelig å sette noen fasit fordi det finnes 14-åringer som er fantastiske mødre, mens man finner 40-åringer som skulle vært tvangssterilisert med en gang de ble kjønnsmodne.

Jeg synes at det som bør være avgjørende når man PLANLEGGER barn (ikke når det er "uplanlagt"), er:

-hvor moden man er

-at man innser at man ikke kan bruke foreldrene sine som barnevakter hele tiden

-at man er i stand til å ta vare på barnet økonomisk

-at man er beredt på at barn betyr at mye må ofres, for de må ALLTID komme i første rekke

-at man innser at det er hardt arbeid, det tar aldri slutt og det er en fryktelig utakknemlig jobb

-at man mister mange "venner"

-forholdet mellom deg og kjæresten bør være stabilt og godt (ikke godt nok, men GODT)

-man burde prate om hvilke tanker man har rundt ens oppgaver som forelder (mange går fra hverandre fordi de oppdager nye sider ved hverandre), og man må også vite om dette er en person som du er villig til å ha i HELE livet ditt. Selv om dere ikke er sammen. Hvordan vil et evt brudd påvirke dere i forhold til barnet? dette er VIKTIG

Men bare så det er sagt, er dette ting folk burde tenke igjennom uansett. Ikke bare når man er ung. Dessverre er det få som gjør dette..

Vet ikke om det er noen andre som har noe mer å tilføye?

Annonse

• 2 uker senere...

uhm ja, under 16 er vell kanskje for ungt ja, enig der! men er ikke alltid det er planlagt eller no sånt helle..;S jeg har alltid vært mot abort, så da jeg fant ut at jeg var gravid, var det en selvfølge å beholde barnet..men sånn er det.. har familie osv som støtter meg, så tror jeg kommer til å klare meg.. *håper* ;)

Men som Meesah sier her da; er stor forskjell på de som aksepterer situasjonen og tar ansvar, og de som prøver alt for tidlig av forskjellige grunner.

Har alltid hatt så sinnsykt stor respekt for de som velger å beholde et barn når alle rundt sier "jammen, du er jo aaalt for ung" osv.

Alle vet jo hva sex kan føre til, lissom, og når folk tar konsekvensene av det, bøyer jeg meg i støvet.

Ikke verdens letteste jobb å være foreldre, lissom!

Tror du man noensinne FØLER seg voksen nok? Jeg tror jeg føler meg yngre og yngre for hvert år som går jeg..?Mentalt, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...