Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #1 Del Skrevet 13. mai 2006 Hei. har ei jente på snart 9mnd, og trenger litt tips ang. mat. Nå spiser hun frukt på formiddagen (eple, pære, banan, mango, melon..), og grøt til kvelds. Spiser ellers pupp. Har prøvd litt med brødskive ei stund, men etter to biter er det nok (har prøvd med leverpostei og med eple). Samme med middag: to skjeer så er det nok. (har prøvd både glass og hjemmelaget). Begynner på jobb i aug, og trenger derfor tips til hvordan vi kan gå fra dette til å amme bare morgen og kveld. Tips til mat.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5033147-tips-ang-mat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #2 Del Skrevet 13. mai 2006 Kan det være noe med konsistensen hun ikke liker, at det er for grovt? Hva med å prøve moset avocado med enten banan eller pære. Det synes gutten min er godt, og metter jo godt i magen. Hvis hun liker det kan du jo etterhvert smøre det på brødskiva. Vi har akkurat begynt med brødmat, men dypper bitene i litt melk nå til å begynne med. Ellers lager vi eplemos med kanel på. Nydelig for liten og for stor:) Gutten min har egentlig ikke hatt noe problem med matlysten, men han var litt middagslei ei stund. Det løste seg etter at jeg prøvde denne oppskriften fra barnemat.com. Kjempegod, kanskje hun liker den. Kylling fra Kardemommeby (fra 7 måneder, gir 2-3 porsjoner) 1 dl vann 1 kyllingfilet 1 potet 1 gulrot 1 ring ananas (eller ½ eple) 1 ss olivenolje (ekstra virgin) ½ ts kardemomme Kok opp vannet. Skjær kyllingen i terninger. Skjær poteten og gulroten i små biter. Ha kyllingen i det kokende vannet sammen med potet- og gulrotbitene og la det koke forsiktig ca 10 minutter under lokk. Ha i oppdelt ananas-ring rett før retten er ferdig kokt. Hell i olivenolje og kardemomme. Ta gryten av kokeplaten. Mos maten til passe konsistens. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5033147-tips-ang-mat/#findComment-5033765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå