Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 var hos jordmor for noen dager siden, hodet er godt festet og livmorhalsen er moden. Det har kommet masse slim i det siste, og igår kom det slim som var brunaktig... Slimproppen? Har hatt sterke kynnere, for to dager siden kom de med jevne mellomrom (15 min mellom hver) og samtidig stakk det liksom i ryggen. Magen har sunket skikkelig, ser helt merkelig ut.. Er kvalm, uvel og slapp.. men ellers er alt bra. Tror dere noe skjer snart? er superspent førstegangs!22 dager til termin, kan godt komme snart for min del:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 glemte å si at jeg tror jeg lekker litt fostervann... er ikke sikker, men det blir liksom så vått i trusa! litt ekkelt dette her men...
esmase Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 Høres ut som at det kan være noe som snart er på gang,ja. Iallefall høres det ut som om slimproppen har gått!! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 må det være masse slim på en gang for at det er slimproppen? det kommer liksom en god del sånn nå og da.. syns det er litt ekkelt å ha sex nå som hodet er så langt nede, flere som tenker på det? vet at man anbefaller sex for å få fortgang på sakene, men syns liksom det blir så rart ..
esmase Skrevet 13. mai 2006 #5 Skrevet 13. mai 2006 Trenger ikke å komme alt på en gang,nei. Hos noen kommer det litt og litt. Ang. sex,så må du nesten avgjøre det selv.Litt vanskelig å la være å tenke på at hodet er så nært,ja... Men kanskje var det sånn like før vi selv også ble født??...hehe...
Gjest Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 Nei da, slimproppen kan komme litt etter litt. Men tenkte på en ting, hvis du lekker fostervann, så bør du kanskje få sjekket det opp..?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #7 Skrevet 13. mai 2006 Bør jeg? oi, det visste jeg ikke?? er ikke helt sikker da, men det har vært sånn de siste dagene at det blir litt vått i trusa, det er ikke utflod, for utflod kan vel ikke være helt flytende? skal jeg ringe føden og få sjekka det opp tror du? tuuusen takk for svar!!!
Gjest Skrevet 13. mai 2006 #8 Skrevet 13. mai 2006 Jeg hadde ringt føden for å være på den sikre siden. Er jo ikke bra hvis for mye av fostervannet blir borte vil jeg tro... Mener å ha hørt at folk har fått beskjed om å ringe føden hvis de lekker fostervann. Sett på deg et truseinnlegg, så ser du jo fort om det er utflod eller ikke.
Katla79 Skrevet 13. mai 2006 #9 Skrevet 13. mai 2006 Hvis du tror du lekker fostervann må du ta kontakt med føden å la de få sjekket opp i det. Det er ikke bra å gå i flere dager med fostervann som lekker, kan føre til infeksjon.
Katla79 Skrevet 13. mai 2006 #10 Skrevet 13. mai 2006 Problemet er ikke at det blir tomt for fostervann, men det er mye større fare for oppadstigende infeksjon hvis det er gått hull på fosterhinnene og det lekker fostervann. Fostervann blir det produsert hele tiden, så det er det ikke så farlig med. Men får man konstatert at det har gått hull på fosterhinnene blir den gravide tett fulgt opp med blodprøver, temp måling, CTG også blir fødsel satt i gang hvis det ligger til rette for dette for å unngå infeksjoner på mor og barn.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #11 Skrevet 13. mai 2006 Ringte til føden, og fikk beksjed om å komme med en gang. Ble undersøkt først av jordmor, hun kunne ikke se noe fostervannlekkasje så da virket det som alt var ok. hun mente det kunne være tynn utflod. For å være på den sikre siden måtte vi vente til det kom lege som skulle se på meg. Ventet 3 timer før legen kom!! Han foretok vaginal ultralyd, og konstaterte at her var det jammen lite igjen av livmorhalsen! 1 cm åpning, men ingen tegn på lekkasje av fostervann. Han mente at fødselen ikke kunne være så langt unna, sendte oss hjem med klar beskjed om at hvis jeg får feber eller ny mistanke om fostervannlekkasje måtte jeg komme tilbake med engang,godt å få konstatert at alt er i orden!! Takk for gode svar fra dere!! nå er det vel bare å vente på at noe skal skje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå