Gå til innhold

Mai: Tulla har kommet til verden!!! (som skravle og 3.trim)


petiteM's

Anbefalte innlegg

Hurra, Hurra, hun har kommet til verden!!!!

Kl 0652 9.mai kom endelig det etterlengtede vidunderet til oss.

Tulla var 3180g og 50cm lang, og ville ut i ekspressfart, ankomst KK til hun var ute på underkant av 3,5t.

Gikk fra ca. kl.13 på mandagen med det jeg trodde var litt sterke kynnere...noen som egentlig var rier (naiv 1.gangs, altså...). Grillet og koste oss, og hadde det bare litt ubehagelig. "Kynnerne" forsterket seg ytterligere utover kvelden, og i 23-tiden ringte jeg Føden for litt info - å, jada, jeg var visst igang.

Var på KK/Haukeland kl. 0330, valgte Føden, og hadde allerede 5cm. Så bar det i badekar for smertelindring, og på fødestuen kl.6 var det blitt 8 cm. Hadde ingen Epidural, da jeg ble "lurt" under den aktive fasen til at dette var det verste - og det kunne jeg jo overleve....

Kl.0652 var jenta hos oss, etter 10min trykketid!

Fikk beskjed om at dette var "drømmefødsel" for 1.gangsfødende, og at det sikkert ble enda "lettere" neste gang!!

 

Skal skrive litt mer senere med tips og erfaringer til dere som fortsatt venter:-) Styrer litt frem og tilbake om dagen, for Marie (?) har litt gulsott, og må hele tiden ta prøver for å vurdere lysbehandling.

 

Lykke til alle nybakte og vordende maimødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULEEEEEEEEEEEEEERE.

 

komm igjen med erfaring, jeg treneger d ;)

LYkke tilllllllllll kosssss deg med tulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra et døgn med tulla i lysbehandling pga gulsott. Masse stress med slapt barn, vekt, amming osv, osv... Må bare få litt overskudd igjen. Akkurat nå er det grining hele tiden...

 

Tips: Følg riene, "hyperventiler" pustingen, IKKE ta imot lokalt smertestillende for bekkenbunnsmuskulaturen - det gjør mye vondere enn alt annet. Prøv å slappe av, og tenke at dette snart er over. Idet ungen er ute, er faktisk alle smerter glemt - det er ikke tull engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

Gratulerer så masse med en datter. Og jeg håper jeg selv får samme erfaring som førstegangsfødende som du fikk :-). Er lov og håpe!!

 

Lykke til videre.

 

Goklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...