Gå til innhold

Tulla har kommet til verden!!! (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra, Hurra, hun har kommet til verden!!!!

Kl 0652 9.mai kom endelig det etterlengtede vidunderet til oss.

Tulla var 3180g og 50cm lang, og ville ut i ekspressfart, ankomst KK til hun var ute på underkant av 3,5t.

Gikk fra ca. kl.13 på mandagen med det jeg trodde var litt sterke kynnere...noen som egentlig var rier (naiv 1.gangs, altså...). Grillet og koste oss, og hadde det bare litt ubehagelig. "Kynnerne" forsterket seg ytterligere utover kvelden, og i 23-tiden ringte jeg Føden for litt info - å, jada, jeg var visst igang.

Var på KK/Haukeland kl. 0330, valgte Føden, og hadde allerede 5cm. Så bar det i badekar for smertelindring, og på fødestuen kl.6 var det blitt 8 cm. Hadde ingen Epidural, da jeg ble "lurt" under den aktive fasen til at dette var det verste - og det kunne jeg jo overleve....

Kl.0652 var jenta hos oss, etter 10min trykketid!

Fikk beskjed om at dette var "drømmefødsel" for 1.gangsfødende, og at det sikkert ble enda "lettere" neste gang!!

Skal skrive litt mer senere, med tips og erfaring til dere som fortsatt venter:-) Styrer litt frem og tilbake om dagen, for Marie (?) har litt gulsott, og må hele tiden ta prøver for å vurdere lysbehandling.

"Rivella" nå kan du sette igang!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst: Gratulerer nok en gang! Er glad for at Statsministerens Kontor (sorry, overtidshumoren er ikke spesielt god, men tenker på det hver gang jeg ser nicket ditt :-)) har fått jenta si.

Høres jo ut som en fin fødsel, selv om det sikkert var tøft mens det sto på. Jeg venter fortsatt, men tror kanskje jeg har begynt å lekke litt fostervann, så nå har jeg selvsagt skrudd forventningene helt til topps om at det skjer noe i løpet av dagen. Hi hi, snodig hva man gleder seg over i en slik ventetid: "Jippi, jeg lekker", "Herlig, jeg kjenner smerter", ting man normalt ikke ville synes var noe særlig, men som virker svært så oppmuntrende en uke etter termin.

Ønsker dere alt godt, og håper lille Marie -hvis det er det det blir, nydelig navn, spør du meg- snart blir kvitt gulsotten. Kanskje hun bare er litt forfengelig og heller vil være litt gyllen enn gustenblek?

Skrevet

Var ganske overrasket selv da førstesideoppslag i avisene var at Stoltenberg hadde betalt 100 000,- for initialene mine:-) Hvorfor hadde jeg ikke rappet dem på forhånd og tjent meg noen kroner..?

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ropt jippi for alle tegn. Det er bare så vanskelig å vite hvordan det hele kommer til å foregå - går fostervannet på forhånd, når, hvor, hvordan, eller som med meg, at det blir tatt av JM under fødsel, og 10 min etter er ungen ute!

Man blir ganske desperat av all venting.

Uansett - her blir det ikke mye tid til "koseprat" med jentene på BIM. Prøver innimellom, men så lenge vi må ta turen på Haukeland for blodprøver hver dag, blir alt litt ekstra hektisk. Marie (ja, det blir det:-) er fortsatt i sonen for vurdering av lysbehandling for gulsotten. Håper vi snart er ferdig med det opplegget der - blir så lei, og gleder oss til å få dager hvor vi kan disponere tiden som vi vil selv.

Men som du sier, de er veldig skjønne når de er litt gyldne, og Marie betyr " den vakre" så hun gjør jo bare åplikt i å følge opp navnet sitt:-)

Håper virkelig du får babyen din snart!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...