Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, denne uken kom utredningen paa Ullevaal i gang. Hyggelig, kvinnelig gynekolog. Jeg sliter med hoye FSH verdier, som kan tyde paa tidlig overgangsalder. Saa jeg har ikke de helt store forventningene. Har imidlertid funnet ut at de har samme tilbud der som paa Haugesund sykehus hvor man kan gaa rett paa sproyter dersom hormonverdiene skulle vaere gode en syklus. Det er bra aa vite. Men i det siste har mannen min og jeg begynt og snakke mer og mer om adopsjon. Saa vi skal bestemme oss over sommeren.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5032409-utredning-i-gang-denne-uka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ønsker deg lykke til uansett valg:))

har tenkt litt på adopsjon selv også,men sambo synes vi skal prøve en runde med ivf først..og se hvordan jeg takler den påkjenningen,hvis det blir for ille,så sender vi nok inn en søknad.

hvis man skal adoptere må man ,i de fleste lang være gift,og det i noen år(er det 2år?)

vi har vært samboere i 6år,men tror ikke det hjelper?

leser at du har høye fsh verdier,fant de det ut via blodprøver? kan ikke huske de har tatt en slik prøve på meg,jeg er kanskje litt ung...jeg sliter nemlig mye med hetetokter så da blir jeg jo litt engstelig..hittil har de funnet tette-eggledere så det er min diagnose..

hilsen

Hei !

Man maa ha vaert gift i 3 aar for adopsjon. Er usikker paa om tre aars samboerskap er likestilt. Mulig det er det.

Ved aa ta blodprove 3. og 21. dag i syklusen faar man de nodvendige svar. Den forste er i follikelfasen og den andre er i lutealfasen. I disse fasene skal hormonverdiene ligge innenfor visse verdier. Paa dag 21. vil man ogsaa kunne paavise om EL har funnet sted. En UL paa dag 3-6 vil kunne vise hvordan follikelutivklingen ser ut. Hos meg har det blitt paavist liten aktivitet, spesielt i venstre eggstokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...