Gå til innhold

Apriljente_66 - hvordan går det med deg?

motherO

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt så mye på deg og deres situasjon. Håper det står etter forholdene bra med deg og din mann. Jeg håper også at du kommer tilbake til denne siden igjen når tiden er inne. Riktig lykke til med dere fremover - ønsker dere en varm og god sommer (både fysisk og mentalt..)!

Ang min egen situasjon, ble det til at jeg tok fostervannsprøve i går. Går nå og prøver å gjøre "ingenting" for å ikke fremprovosere noe. Prøven gikk kjempefint, og som legen skrev i journalen - ukomplisert. Selve prøven var ingenting å grue seg for egentlig, det er nok prosessen i forkant og overfokuset på abortrisikoen som tar mest plass i hodet. Jeg valgte altså å ta prøven selv om jeg etter duotest kom ned på en relativ lav risiko. Alt styret med nakkefoldmålinger som var litt i grenseland gjorde meg så usikker at jeg da altså valgte å ta den likevel for å få et klart svar, og dermed forhåpentligvis kunne glede meg resten av svangerskapet. Til nå har det mest vært uro. Nå blir det noen ukers venting før resultatet foreligger...men, valget er tatt og jeg kjenner meg allerede mye roligere til sinns.

Som sagt apriljente_66 - all mulig hell og lykke ønsker jeg dere i fremtiden!! Håper du orker å skrive noen ord etterhvert.

klem

Fortsetter under...

Hei 29. oktober. Jeg har fulgt samme linken "da har de ringt fra Riksen" og fortalt min historie...

Skjønner du er ganske nervøs nå. Men det er vel innen 1 døgn som faren er størst. Forøvrig har jeg aldri hørt om noen som mister ved fostervannsprøve så det må være sjeldent, ca 1%. Men den lille risikoen traff vi mht down syndrom så en kan aldri være sikker.

Du var nok innenfor normalverdien av nakkefold, men jeg ville nok gjort som deg og tatt en ekstra sjekk. Som du sier så er det bedre å kunne glede seg over svangerskapet da en vet at "alt" er i orden.

Selvom jeg gleder meg stort til å prøve igjen, så har jeg merket at jeg har vært veldig stresset under svangerskapet. Har liksom ikke klart å slappe av og glede meg skikkelig. Har nok lest for mye på nett om alt som kan gå galt før uke 12, og evt kromosomfeil og alle prøvene, så jeg vil nok gå ca 20 uker til neste gang før jeg kan slappe av.

Håper du vil nyte svangerskapet etter du har fått et bra resultat av prøvene dine. Nå håper jeg at du vil nyte resten av svangerskapet ditt uten for mange bekymringer, husk sjansene er veldig veldig små for kromosomfeil. De fleste barn blir født helt helt friske! Det går fort mot oktober så den lille i magen fortjener en mor som gleder seg :) Det håper jeg du vil gjøre. Men lykke til videre, jeg misunner deg ferden videre. Men kanskje er jeg der før jeg vet ordet av det. Vil følge med på sidene her.

Stor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...