Gå til innhold

Hvordan er ståa tro.. ?

Anbefalte innlegg

Nå syns jeg puppene er skikkelig slappe og virker tomme for melk hele tiden. Melkespreng har jeg aldri..

Gullet spiser liksom ikke så effektivt heller, ligger bare å slikker/sutter på puppen, så suger hun litt igjen og slik holder vi på..

Nå har hun gått opp 545 gr på tre uker - er det nok? Før la hun på seg ca 200+ gr pr uke..

Hun virker jo blid og fornøyd da, og hun får mat hver annen til tredje time (lenger på natta). Er det sant at de kan vende seg til å få for lite melk? Var noen som sa det en gang...

Redd jeg skal miste melka, eller få for lite så jeg må begynne med mme igjen, det har jeg absolutt IKKE lyst til! Hun er nå 3 mnd...

Jeg føler liksom ikke at hun gidder å tømme puppen heller... når det begynner å renne saktere (hvis det renner i det hele tatt) så er det så vidt hun gidder å suge... Hun virker heller ikke så mye sulten generelt lenger heller.. før var det jo en skriking uten like og hun hev seg over puppen når hun skulle få.. Gir jeg for ofte? Bør jeg vente til hun skriker etter mat før jeg gir?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5032204-hvordan-er-st%C3%A5a-tro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

slapp av, dette høres helt normalt ut. V tre mnd kan det skje at puppene plutselig blir slappe, det betyr bare at melken har stabilisert seg. Etterhvert går de saktere opp i vekt å. 545 gram på tre uker er bra. sånn ca 120 gram i uka er minimum, men vektoppgang kan gå i rykk og napp. Ammemønsteret ditt ser fint ut så jrg tor at alt er som det skal

Etter som babyen blir større kan de av og til være mer opptatt av ting rundt seg, inkl mor. Da kan det være lurt å sette, legge seg på et rolig sted - ikke ved datan som jeg gjør nå..... babyen ser mer på at jeg skriver enn å suge pupp!

Gi pupp når hun vil du hvis hun av og til er litt distrahert ved puppen. Hvis du ammer når hun er trøtt kan det å være at hun suger bedre - babyer kan til og med spise i søvne - bare å legge til og lirke den inn så henger de som regel fast.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...