Gå til innhold

Bekymret, småblødninger


Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Anbefalte innlegg

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Vi er i uke 8 og på tirsdag denne uken var det friskt blod på papiret da jeg var på do. Dette gjentok seg også på onsdag, men det har ikke vært noe før i dag. I dag var det blodtilblandet slim.

 

Uff, er bekymret jeg! Har prøvd i 1 år før spira satt. Håper ikke det er begynnelsen på en SA eller MA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mindre blødninger er relativt vanlige i svangerskapet. Ofte ser man at blødninger går sammen med økt utflod. Som oftest er de da ufarlige. Men opplever man at utfloden øker sterkt og at det i tillegg kommer mer blod, bør man være på vakt. Dette gjelder særlig om man befinner seg i første halvdel av svangerskapet. Større blødninger i denne perioden kan nemlig være tegn på abort.

 

Tror ikke du skal bekymre deg så mye enda.. Ikke stress, det gjør ting verre.. Hart du vedvarebnde blødninger , så kontakt lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er bekymret. Du bør iallefall ta det helt med ro fremover. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt legen på mandag, kanskje du vil få henvisning til ul for å se om alt er ok.

Ta det iallefall med ro frem til du får sjekket dette.

Etter å ha lest på disse sidene en stund virker det som om mange opplever en eller annen form for blødning i svangerskapet. Og i mange tilfeller virker det som om det går bra. Jeg håper det siste er tilfelle for deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig med litt blødninger i 1 trim. Jeg opplevde det flere ganger forrige svangerskap uten at noe var galt. Blødde aldri mer enn at jeg så vidt kunne skimte det i trusa eller se det på papiret.

Det var aldri kombinert med smerter, men kunne vare i flere dager. Skyldes nok skjøre slimhinner i skjeden sa legen.

Hvis det ikke blir mer kan du nok ta det helt med ro, men hvis det tar seg opp eller blir kombinert med smerter bør du nok kontakte lege.

Ellers så kan det nok lønne seg å ta det litt forsiktig de neste dagene.

 

Lykke til !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske vanlig med litt småblødninger tidlig i svangerskapet, så mest sannsynlig er det ingenting galt. Selv hade jeg ikke det, men kjenner mange som har hatt det. (Jeg hadde bare en kjempeblødning, men gikk greit det også..)

 

Jeg ville prøvd å ikke bekymret meg. (Vet det ikke er så lett når man først er blitt bekymret...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt blødninger i første og dette sv.skap....

Første sv.skap var det bare bittelitt blod påpapiret når jeg var ca 14 uker på vei. Fikk ul & alt var bra :)

 

Denne gangen var jeg ca 7 uker på vei og satt fiiint planta i kino stolen HELDIGHVIS med svart bukse da det fosset blod!!!!!! :/

Jeg trodde jeg tissa på meg jeg! he he...

Reiste til legevakta og han ba meg ta det med ro noen dager, bare ligge..

Blødde i 3-4 dager, ble sykemeldt og fikk etterhvert ul.

Der fant dem en blodannsamling, utenfor der bebisen lå.

Ble sykemeldt for truende abort..

 

2 uker etterpå fikk jeg vondt i magen igjen og splosjh, der blødde jeg en masse igjen :(

Fikk ul til legen igjen og blodannsamlingen var blitt mindre... Og bebisen sparka rundt inni der :)

 

Denne legen sa at det er mange som har slike blødninger, man vet ikke hvorfor.. Så lenge jeg ikke gikk ut å dyttet for harde livet på en bil som sto i ro ville dette nok gå fiiint :) he he...

Uke 18 var jeg på den vanlige ul, dem kunne se blodannsamlingen enda, men den var blitt over 4 cm mindre enn førstegang jeg blødde :)

 

Dem gjorde ikke noe med det, for kroppen er en rar ting :P he he...

Har ikke blødd noe mer og jeg har 3 dager til termin nå, med en vilter gutt i magen :D

 

Hvis du er veldig bekymret, så snakk med legen din :)

Jeg tror det kommer til å gå bra, gikk jo bra med meg med mine enorme blødninger :D

 

Masse masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Tusen takk for svar jenter. Er litt beroliget, men ikke helt.

Vi kommer nok til å dra på en sjekk i dag, så slipper jeg og bekymre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben! :-) Hadde småblødninger i første svangerskap og nå i dette. Er riktignok litt bekymret jeg og, men med meg så gikk det veldig bra i første. Tror egentlig ikke at det er noe galt nå heller. Dette er veldig veldig vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å følge opp blødningene, jeg.. På ul tirsdag fant legen ut at mine blødninger skyldes blødende morkake...

 

Man vet aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Freckles28 venter romjulsdrøm!

 

Hvordan er det med deg? Og hvordan har det gått med blødningene?

Kan fortelle at jeg har hatt små blødninger omtrent hver dag fra ca uke 8- 9, og nå er jeg i uke 16.

Har vært endel ganger hos gynekologen pga dette, og nå har han funnet ut at jeg blør fordi at livmortappen er langt nede. Det er ikke farlig, men kan være ganske ubehagelig. Er 100% sykemeldt om dagen pga dette.

 

Jeg støtter det mensana sier, det er nok viktig å følge opp blødningene.

 

Håper det går bra med deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Hei pusejenta!

 

Går mye bedre, har roet meg ned nå.

Vi dro på Volvat sin legevakt på lørdag og der fikk jeg en utrolig hyggelig lege!

Han ville gjerne sykemelde meg, men jeg sa nei takk siden jeg ikke har hatt noen store smerter eller innmari stor blødning.

 

Hvis jeg skiftet mening så var det bare å ringe. Han var en knupp!

 

Jeg skal på min første kontroll hos fastlegen på fredag. Regner med at han tar GU da, så får vi sett nærmere på det. Er som sagt mye roligere!

 

Takk for at du spør og at du bryr deg!

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre :o) Flott at det finnes slike leger!!

Jeg vet hvor bekymret og redd man blir når det kommer blod, enten det er i store eller små mengder. Det er lite festlig.

Selv er jeg nesten blitt vant med disse blødningene. Nå vet jeg hvor de kommer fra, og at det ikke er farlig, så da har jeg roet meg betraktlig ned.

 

 

Ønsker deg lykke til på fredag!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...