Gå til innhold

Så har jeg gjort det igjen.....

Anbefalte innlegg

Vært inne på "modne gravide" og lest. Åhh så missunnelig jeg blir på alle deres bekymringer og gleder. Det er jo bare for å plage seg selv at en går inn dit.Ja, når jeg tenker meg om, burde man ha hatt legeerklæring for å komme inn dit. En graviditetstest tatt under legetilsyn bare for forebygging og ivaretaging av folks psykiske helse.

Jeg føler meg litt som en kikker ala spionering på guttegarderoben i gymmen på skolen, eller kanskje som en unge som spionerer på sine foreldres fest fra trappeavsatsen, slik som vi ser i filmer. Eller som en som prøver å jukse på en prøve,eller kanskje som en som driver med lyssky virksomhet utenom det vanlige når jeg er inne på moden gravidsiden.

Ja dette forteller vel noe om min midlest talt sykelige interesse for temaet. Ja, kanskje jeg skulle idsømmes besøksforbud?

Må dessuten innrømme at jeg i tillegg er hyppig gjest på sidene 1. trimester og flergangsfødende.

Jeg er nå i store vanskeligheter da jeg har oppdaget at tv2 sender et program søndag 21.45 om tilværelsen i mors liv. Jeg, som er på A-vakt da....

Nja, kanskje det nå snart blir vår tur til å komme inn til de voksne, de som betyr noe, de virkelige damene??? DE GRAVIDE som holder til på "gravid moden alder"??? He he he.. det hadde vært no det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5030888-s%C3%A5-har-jeg-gjort-det-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer alltid inn på gravid i moden alder siden først når jeg logger meg på, antagelig fordi det var den siden jeg fant først. Men dersom det ikke er en overskrift som er av helt spsiell interesse, så leser jeg ALDRI der. Nei Agne, det får være grenser til selvpining.

Jeg er aldri inne på andre gravidsider heller jeg, bare slitere og ass.befruktning av og til for å lete etter "hotte" tips.Kunne jo hende jeg hadde gått glipp av noe......

Jeg holder meg generellt unna gravide og spedbarn også. Boikotta akkurat en barnedåp til tantebarnet mitt som har fått nr 4. Uff, jeg begynner å bli ond merker jeg. Det blir litt mye lykke på en gang!

Jeg liker ikke gravide og unger nå for tiden. Sånn er det bare!

Så reklame for det programmet jeg også, men det skal jeg ihvertfall ikke se, psyken min er i ubalanse fra før. Men kan du ikke bytte vakt da, eller være syk hvis du vil se det?

Sånne programmer går nesten alltid i reprise....

Skulle vært hest! Hoppa mi som fødte 16 april skal insemeneres til uka, tenk om det hadde vært så enkelt for oss. Bare stå der og la noen andre ordne hele greiene.....

Men vi skal nok komme inn blant de heldige vi også Agne. Bit tenna sammen, dette skal vi klare, koste hva det koste vil!

Med frykt for å trenge inn på tråden deres, limer jeg likevel inn en liten artikkelsnutt jeg fant på nettet. Kanskje dette er interessant?

Lykke til!! Jeg håper vi sees snart.

De fleste blir gravid tidligere enn antatt

Tidligere har man trodd at det er størst sannsynlighet for å bli gravid i tidsrommet mellom dag 10 og 17 i menstruasjonssyklusen. Forskere i USA har nå kommet frem til at dette nødvendigvis ikke er riktig og at de aller fleste blir gravid før dette.

prof. dr. Babill Stray-Pedersen, spesialist i kvinnesykdommer og fødselslære, Rikshospitalet Web

De fleste blir gravid tidligere enn antatt

I et større studie foretatt av forskere fra "National Institute of Environmental Science" i New York, benyttet man innsatsen til 221 kvinner til å finne bedre måter å forutsi når eggløsning forekommer. Alle kvinnene tok en urinprøve hver dag over fire måneder og tilsammen 136 kvinner ble i løpet av undersøkelsen gravid.

Resultatet av denne undersøkelsen er at forskerne har regnet seg frem til at det er minimum 10% sannsynlighet å bli gravid i hele tidsrommet mellom dag 6 og 21 i menstrausjons syklusen. Kun 30% av kvinnene hadde sitt "fruktbarhetsvindu" identisk med det som oppgis som normalt (mellom dag 10 og 17 etter første dag i siste menstruasjon). Flestparten av kvinnene som deltok viste seg å ha sitt fruktbarhetsvindu tidligere enn dette, mens andre igjen hadde sitt vindu senere.

I løpet av en gjennomsnittlig kvinnes menstruasjonssyklus, er det seks dager hvor samleie kan føre til graviditet. Dette "fruktbarhetsvinduet" består av fem dager før eggløsning og dagen med selve eggløsningen. Akkurat som selve eggløsningstidspunktet varierer, varierer også "fruktbarhetsvinduet". Helt eksakte metoder for å finne frem til dette tidspunktet mangler foreløpig. Og forskerne mener at tidligere kunnskap nå ikke lenger holder mål.

Så ønsker du å bli gravid er du nå informert. Ditt fruktbarhetsvindu er uforutsigbart. Det er kun hard innsats og stå på vilje som fører frem. Og kanskje en porsjon tålmodighet.

Du er ikke alene om å luske litt rundt... =)

Men det gir meg faktisk ingenting.

Det er av og til det er innlegg på "moden gravid" jeg leser, og så går jeg av og til inn på "bli gravid", men der har jeg i alle fall ingenting å hente!

Er så glad vi har dette forumet her med voksne damer!

Kanskje jeg skal begynne å titte litt inn på "slitere"... det har jeg ikke tenkt på.. Har visst ikke helt oversikt over alle forumene her. Går som regel bare rett inn her og så ut igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...