Gå til innhold

April: Hva skal aprilbarna ha på seg på 17. mai?

Rasko

Anbefalte innlegg

Det kommer vel mye an på været, for på 17. mai kan det jo være alt fra strålende sol og 20 grader, til sur vind med regn og 4 grader. La oss håpe på det første!

Lillegutt fikk flere skjorter i bursdagsgave, så han får nok på seg en av dem. Og bukse? Hvis været blir bra, har vi flere lettere sommerbukser som er fine, men hvis det blir regn og kaldt? Den varmeste buksa hans er av dongri og foret inni, men dongri er kanskje drøyt på 17. mai, selv for en 1-åring? Hm, får ta et dykk i klesskuffen, og muligens en siste-liten-handel over helgen.

Hva skal barna deres ha på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natalie skal ha på seg bunad..håper dem passer da... prøvde den på 1 års dagen, da var den akkurat passe.. :-/ men vi har første bunaden min i reserve da!

Vi tar vel med ett godt teppe og en jakke hvis det blir kjølig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krabaten min skal ha på seg et sett bestående av bukse.genser og jakke 17.mai.

Bunaden gjemmer vi til den 28.mai,da skal hans storesøster konfirmeres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa skal ha på seg strikket "bunad" (" "Siden så mange er i mot bruk av ordet bunad om festdrakter...) som bestemor laget til ettårsdagen. Den sitter som et skudd! Gjør ikke noe hva vær det blir for det er bare å regulere -med el uten strømpebukse o.l...Det hører en lue med til bunaden, men tror det blir kyse istedet..er ikke snøringer i luen.. og sandaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har liggende hvit strømpebukse, matroskjole og hvit strikkejakke og heklet solhatt i hvitt til. håper på fint/halvfint vær og hvis ikke så putter vi henne bare i vinterposen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har ordnet det..... (vet ikke om jeg er helt fornøyd med at jeg ikke fikk noe å si, men man skal vel være takknemlig...) Hun har strikket et fint sett til han ( Saken er bare det at det minner meg mye mer om skigåing og fjelltur enn 17-mai. Det er i koks og hvit og veldig tradisjonelt norsk, men fint altså!) Ikke akkurat hva jeg hadde tenkt...., men mamma hadde det klart alt til jul så jeg kom liksom ikke helt til. Pytt-pytt har jeg tenkt....Det er jo bare 17-mai. Vil jo ikke såre mamma heller.... Men hvis denne varmen fortsetter blir det uansett ikke aktuelt å kle han opp i ull, så da blir det nok penbukse og skjorte tenker jeg. Hadde egentlig lyst å kjøpe en sånn billig festdrakt, men gjør ikke det pga av gaven fra mamma. Kommer jo mange nye sjanser i årene fremover. dessuten er det jo penger spart. Trøster ikke meg selv nå, vel? :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

olevennen har fått en coop-festdrakt. Veldig fin. Håper den passer ennå, vi kjøpte den i mars og da virket den stor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja fikk en kjempeflott strikket bunad av mormoren sin til bursdagen, samt skaut, blondebody og blondestrømper som hun skal ha på seg... Hun hadde det på seg på bursdagen sin også, og ver kjempesøt i den! Den skal etter beregningen være passe stor neste år også, men kun små justeringer, og med litt påstrikk på skjørtet så skal den etter planen passe også i år 2008 til 17.mai... Men så skal hun få brodert en Stavanger-drakt, lik mormoren sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det "liksombunad" som farmoren har kjøpt på Obs! Må gå på jakt etter hvit lue i begynnelsen av uken. Han får gå med hverdagsskoene sine som sitter godt på foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA får vel kalle det en liksom bunad eg også da.

Me har også vore på obs å kjøpt bunad, for meg så er det bunad.

Eg får ikke sydd en skikkelig - sunnhoradalnds bunad til henne nå, det er ikke verdt det syns eg.

Me har tre sunnhordalands bunadar som kommer til å gå i arv mellom alle jentene i familien.

Min moromor sydde til meg og mine to søstre, så me har i str.8,10 og 12 år. Så kanskje til neste år så kan Gullhår bruke den som er minst.

Så for meg er en obs bunad aldels nydelig. Hu avr så utrolig fin i den.

Men skal ha strikke bunad til jentene til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her skal lillegull ha på seg en ekte mini sunnmørsbunad....hun blir kjempesøt...mamma broderer sunnmørsbunader så denne har vært planlagt lenge. Hun kan ha den i mange år men den må selvsagt syes ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt kaldt og delvis regn over hele landet på 17. mai, så det er bare å kle de godt!

Marius skal ha på strikka bunadbukse, med ull klær under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slags bunad :-)

vet ikke hvor den kommer fra for den er arva. Ellers er det jo meldt kjempekaldt vær så vi får se, mye klær må det iallefall bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa her skal også ha på seg bundad som er kjøpt på Obs. Veldig fin, men ræva kvalitet. Når jeg prøvde den på hjemme, så spratt det 4 knapper veggimellom her. Ble levert til farmor, så de ble pent sydd på igjen. Bra den kun skal brukes en dag for den holder ikke lenge tror jeg : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herman skal ha på seg bunaden som min bror tidligere har brukt. Blir så fin atte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...