Gå til innhold

Barnemat: supert tips!

Anbefalte innlegg

Jeg har merket meg at man kan lage større porsjoner med moset barnemat og fryse ned i steriliserte isterningbokser. Et godt tips, som jeg kommer til å følge, men porsjonene blir litt for store for en fire måneder gammel baby som kun skal venne seg til smaken. Lurte derfor på hvordan jeg kunne løse det problemet, og kom i går på en lur idé: Jeg laget mos av en liten potet og en bit gulrot. Dette fylte jeg i en liten plastpose, og brukte deretter samme teknikk som jeg gjør med kjøttdeigpakker: Jeg klemte posen flat, og la den i fryseren. Og vips, så hadde jeg et frossent grønnsakmosflak. Nå kan jeg bare brekke av en liten bit i ny og ne, tine den i vannbad og tilsette noen dråper morsmelk. Smart???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5029689-barnemat-supert-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

et til tips er at ein tek ein plastpose som rommer et par liter. så fyller ein den mengde ein vil ha,knyter en knute og fyller på nytt og så knyter o.s.v

Når en skal ha en possjon klipper en bare av en "pose".

skjønte dere hva jeg mente?? litt vel dårlig til å forklare

Annonse

Tipset er beregnet på den første tiden da barnet skal vennes til smak og konsistens. Det skal jo ikke være noe helt måltid, og det er veldig individuelt hva de små tar til seg. På denne måten er det nok mindre som går til spille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...