Gå til innhold

Forteller dere andre hvilket kjønn det blir?

Anbefalte innlegg

Vært på ul i dag og superlykkelig for at alt er bra. Men så haggler spørsmålene. Alle tror vi vet det - og alle vil vite. Spørsmålet er vel også hvor lenge en klarer holde på hemmeligheten. Hva har dere valgt? Har ikke helt tro på at en kan fortelle til noen uten at det skal lekke til andre, men det er fryktelig vanskelig å holde på en fantastisk nyhet også da....

Fortsetter under...

Vi bestemte oss for bare å si det til et par stk, men så begynte vi å røpe oss selv med å kalle babyen for *han* og de så blått babytøy. Så etter noen uker ga vi opp og de som spurte fikk svar :-D

Tror at hvis dere skal holde det hemmelig så må det være enten eller. Det går ikke hvis man skal si det til bare noen.

Enig med deg der... så får de sånn halvveis hakeslepp :-)

Blir litt irritert over alle som tror jeg har et sånt inderlig jenteønske bare fordi jeg har en gutt fra før. Kan gjerne få 3 gutter jeg for min del, de er jo så herlige og sikkert gøyt med brødre.

Enig, bare motsatt... har jente og venter jente. Virker som folk tror jeg er skuffa og sier at da kan jeg jo bruke de samme klærne på nestemann og det er jo fint, nesten som å trøste meg!! Synes det er helt fint å få en jente til, og skjønner ikke egentlig at folk henger seg så mye opp i det.

Ser heller ikke poeng i å skjule det for noen at vi venter jente, synes bare det er gøy å si.

Annonse

tror ikke det har så mye å si for andre om man sier det. det er jo for å være hyggelig man spør om det.

man tenker ikke over at det kan være hemmelig så lenge foreldrene vet det. det er jo for deres del og spenning at de ikke vil vite det. dersom foreldrene vet det så kan det ikke være farlig om andre vet det.

skjønner ikke helt den greia med å vite det selv, og ikke si det. hvem er det spennende for???

ja helt enig med deg:-) hehe.

Et vennepar av oss var på UL og fikk vite kjønnet. Da vi spurte for å virke interessert fikk vi bare tilbake at det var hemmelig...

Ehhh ikke at det hadde noe å si for oss... haha

Vi har valgt å si det til alle som spør. Vi var helt sikre på at vi ville vite det selv, og syntes ikke det var noe poeng å skjule det for andre. Men det er jo noen som får seg en overraskelse ved fødselen, at de hadde fått beskjed om at det ble det ene kjønnet, og så ble det det andre. Det er jo litt dumt, derfor sier vi at det "sannsynligvis" blir en gutt ... Men det er jo bare koselig. Vi får masse navneforslag, og folk bare gleder seg med oss. Det blir liksom mer en person der inne i magen ...

Vi har nettopp funnet ut, og har sagt det til de fleste som har spurt.

Sier også "sannsynligvis" eller " de trodde" bare sånn for sikkerhets skyld! Innimellom vil jeg ikke si det, det er nemlig mange som vil vite om jeg ble skuffet fordi det er en gutt og ikke jente, eller som sier at det ene er "bedre" enn det andre, og da kan de bare ha det så godt syntes jeg.

Annonse

Alle var så forventningsfulle, siden min samboer har to gutter fra før. Vi var på ultralyd i går, der var det nok en gutt....hadde fått en drøss med meldinger på telefonen fra mine nærmeste venner og familie innen jeg kom ut fra sykehuset, når jeg fortalte at det ble nok en gutt, var det som om det spraket gjennom telefonen...stakkar deg. Må nok innrømme at jeg ble litt lei meg selv, men så lenge han er frisk og velskapt, skal man være fornøyd med det:)

Jeg er en sånn som syns det er litt teit når noen sier: Ja vi vet hva det er, men vi sier det ikke til noen!

Akkurat som om hele verden går rundt og lurer og lurer på hva de venter. Det er jo forledrene som bryr seg skikkelig. Derfor sier vi det til alle som spør.

Utgangspunktet for hva man velger er vel å spørre seg selv hva som ligger i det for en selv, eller hur? :-) Nå er det så mange her som synes det virker rart å vite det selv og holde tilbake på å fortelle til andre, så da føler jeg for å bidra med å fortelle vår bakgrunn for å ikke fortelle til alle. Nå har jeg enda ikke vært på ultralyd denne gangen, men tror nok vi gjør som sist, for litt over to år siden, vi fikk vite at det var en gutt selv, men valgte å bare fortelle dette til noen få venner, ellers lot vi faktisk som at vi ikke visste til de fleste, for å slippe "maset". Vår begrunnelse var faktisk allerede høyspente forventninger i nærmeste familie, det var første barnebarn på begge sider, og to par besteforeldre som naturlig nok "tok av" med iver over det som var i ferd med å skje. Vi hadde behov for å å ikke "skuffe kull" på alle forventningene, men heller forsøke å bremse dem litt for å unngå mer, velment men litt slitsomt, "mas". Innblanding på temaet navn var f.eks ille nok som det var på noen kanter... Denne gangen hare jeg sagt at vi ikke kommer til å si det, jeg har sagt hvorfor (på en fin måte tror jeg), og så håper jeg at vi får litt mer fred i ventetia denne gangen. Det er jo fint at folk bryr seg, men den greia med at noen av de nærmeste ikke klarer å la vær å mene noe om det meste, på forhånd, lenge før barnet har forlatt magen min, det stresser faktisk meg. Dette er en måte å synliggjøre grenser på, som kan ha sin misjon i enelte tilfeller, for å dempåe debatter man ikke har behov for å ta. Som de fleste av dere sier så er det ikke noe folk flest gjør noe ut av, det er heller de nærmeste som av og til kan gå bananas i forventninger og fabulering, som når det er uttalt kan være et stressmoment. Sånn er det altså med den saken for oss :-)

Sist jeg var gravid fikk vi vite at det var en jente, og fortalte dette til venner og familie. Jeg kan ikke skjoenne hvorfor dette skal holdes hemmelig saa lenge man vet selv hva det blir (med mindre det er en god grunn, som Anita33 beskriver ovenfor).

Det som overrasker meg er at ingen andre i venneflokken vaar oensket aa vite kjoenn paa babyen sin. Vi fikk hele tiden hoere kommentarer som "det oedelegger spenningen", "det er saa spennende aa vente".... som om det ikke er nok spennende med en foedsel uansett!!!! Synes vennene vaare var noksaa arrogante paa dette....

I denne graviditeten oensker vi ogsaa aa vite kjoenn, og kommer igjen til aa fortelle det til de som spoer. Synes det er lettere aa tenke paa navn naar man vet hva det blir, og liker aa venne meg til tanken paa om det blir en jente til eller en gutt....

De som vil vite det får vite det, og de som ikke vil får mest sannsynlig vite det de også! Kommer nok til å være sprekkeferdig den dagen vi får vite kjønn. Hvis babyen vil vise seg fram da!! He he...

vi vil vite og fortelle vi, men de kunne ikke se det på ultralyd. har ei jente, så alle sier at dettte blir vel gutten det da og tror vi ønsker oss det så inderlig, det gjør vi ikke. samme hva det blir, og jeg tror det er jente:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...