Ella Bella Skrevet 12. mai 2006 #1 Del Skrevet 12. mai 2006 Ble anbefalt å "Rope" på deg av expat. Min lille jente har fått påvist reflux og mulig melkeallergi. Noen erfaringer råd??? Føler meg helt hjelpesløs, for hun vil ikke spise og HATER flasken. Hun tok flasken inntil 3 uker siden. Hun er 4 mnd.Får ikke i henne så mye grøt at det metter. Helt vondt å se hvor sulten hun er og likevel ikke klarer å få mat i seg................... Ella Bella Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5028348-april-susan-gutten-kom-1-april/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 13. mai 2006 #2 Del Skrevet 13. mai 2006 Heisan=) Så hyggelig å se navnet mitt "rope" på meg=) Joda,jeg har en gutt som er 13mnd,og for en mnd siden fikk vi endelig svar på det vi har !vist" hele tiden,han har reflux. Synes du er heldig som fikk det påvist så tidlig,vi har vist siden han var 2mnd at noe ikke stemte,alt kom i retur etter han hadde spist. Alle rådene jeg fikk var ikke til så mye råd egentlig..men ble annbefalt å amme (hvis du ammer) om å amme med babyen mest mulig "sittende" da blir ikke det liggende i spiserøret...hehe..hvis du skjønner.. Vi fikk ikke lillegutt til å ta flaske før han var 10mnd,så du er heldigs som har fått det til,kan være at hun bare "streiker" litt med flasken nå.. Ja,er vondt å se dem sulten og ikke kan gjøre noe,lillegutt var også sulten hele tiden,men jeg fullammet til han var over 7mnd,da var han 6 mnd korigert,men selv om jeg ammet så kom det meste i retur. Ente med innleggelse på sykehuset da han var ca.3mnd,en hel helg gikk han å kastet opp,kunne gå 5min etter ammingen eller like før neste amming. Lillegutt har ikke noe melkeallergi så der er jeg nok helt grønn,desverre,men er sikkert noen andre som kan svare på det=) Når det gjelder råd og slik så vet jeg ikke hva jeg skal si... Ammer du,eller er det mme det går på? flaske nekt kan muligens ha med å gjøre på smokkeformen på flasken...lillegutt NEKTET å ta noe som helst med avent eller slike smokker,så til slutt fant vi ut at alt av mam det tar han med glede,så hvis du ikke har prøvd så kan du prøve det.. Kan prøve å gi henne midre måltid,men oftere kanskje...huff..er så vanskelig å gi råd,selv om jeg sitter i samme situasjon,vi fikk det som sagt ikke påvist for nå,og nå spiser han alt så å si. Har hun startet på medisin? hvilken medisin? det kan ha noe med at hun ikke vil spise... Lillegutt går på Losec,og bi-virkningene der er kvalme,vondt i magen,luft og slikt,ser at lillegutt "virker" kvalm av og til,og da vil han ikke spise så mye som han pleier,og er i ekstra dårlig humør da. Må bare beklage at det tok tid for jeg svarte,men vi har vært fri før internett i ett par dager Et råd er,etter at hun har spist så hold henne i "oppreist" stilling en stund,slik at maten får tid til å gå ned,å ikke komme i retur med en gang,selv om det sikkert kommer etter en time eller noe.. Men da vi var på sykehuset så fikk jeg beskjed fra legene om å gjøre det,og at selv om maten/melk kom opp med en gang,eller like etterpå,så hadde magen begynt å bryte ned maten med en gang den kommer i magen,så selv om det virker som om babyen ikke får mat,og alt kommer opp,så får de litt hvertfall,og det er litt godt å vite,slipper man å tenke på at de ikke får noe i seg i det hele tatt. Hvis vi lekte eller "herjet" med lillegutt etter han hadde spist,eller omså en halvtime etterpå,så kom alt i returmså vi prøvde så godt vi kunne å bare la han "sitte" på fanget eller ligge i ro,en stund slik at maten fikk kommet ned til magen.. Huff..har en urolig unge her nå,men bare spør i vei om det er noe du lurer på,finner meg her inne=) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5028348-april-susan-gutten-kom-1-april/#findComment-5032183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 13. mai 2006 #3 Del Skrevet 13. mai 2006 hvis du har MSN kan du alltid legge meg til hvis du vil=) adressen er : [email protected] Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5028348-april-susan-gutten-kom-1-april/#findComment-5032191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Bella Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 13. mai 2006 Tusen takk for svar!!!! Vi skal på sykehuset for mer info på mandag! Kan hende jeg "roper" på deg igjen etter det:) KLEMS!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5028348-april-susan-gutten-kom-1-april/#findComment-5035314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå