Gå til innhold

dette er slik jeg opplever det. dette er ikke ment som en preken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå en ikkerøyker, å deilig er det :-) Røyket siden jeg var 15 å i en alder av 23 sluttet jeg. Har aldri hatt en grunn, eller lyst til å slutte (kjemperart at man ikke vil slutte når man vet hvor farlig det er, men slik er det bare). Da jeg ble gravid så røykte jeg et par dager etter testen ble tatt, og holdt meg deretter til jeg var litt over 3 mnd på vei. Var da skikkelig deprimert grunnet noe på jobben, å tydde til røyk som trøst. klarte å slutte igjen etter et par mnd, og var kjempefornøyd med meg selv. Selvfølgelig hadde jeg dårlig samvittighet for hver røyk,man har faktisk iq selv om man røyker(!), å ja jeg visste om farene....

Uansett, da lille tulla mi ble født så skrek hun mye første døgn. Var kjemperedd jeg for jeg visste ikke hva som var normalt. Hun hadde litt feber å jordmor fikk legen til å ta en sjekk for å se hva det kunne være.... Da vi gikk inn til legen å jenta mi ble undersøkt da sier legen: ser du røyket 15 pr dag! Jeg svarte: ja i 3 mnd i midten av svangerskapet.... panikken tok meg skikkelig, å i de få sekundene stillhet som var, så gikk tusen tanker gjennom hodet mitt. Det gjorde faktisk fysisk vondt i hjertet mitt.

"Så flink du var som sluttet, det har hjulpet henne kjempemye at du har vært røykfri de tre siste mnd."

Jeg klarte å puste igjen, men tankene var der enda. Hva om det hadde skjedd noe. Enn om jeg hadde skadet henne, den lille jenta mi..... Heldigvis var det bare litt feber, ikke noe å være redd for. Men frykten for at det kunne være noe annet, å at jeg kunne være skyld i det, den var der.

Dette er ingen skjennepreken, jeg dømmer ingen som røyker under svangerskapet, for det ER vanskelig å slutte, selv om man vil aller så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk! Syntes det der hjalp litt, jeg! =)

Klarte å slutte helt, men sprakk litte bitte grann pga krangel med pappaen til bebisen! Vet det ikke er noen unnskyldning.. Men røyken blir liksom en vanesak etterhvert!

Uansett.. Syntes historien din hjalp, traff meg liksom!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...