Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Hei Jenta mi har vært så utrolig snill hele tiden. Hun har sutret litt om hun har vært sulten eller skitten bleie, men ellers blid og rolig. Hun har hatt litt luft i magen jevnlig, men ser ikke ut til å ha plaget henne. De siste dagene har hun i midlertid grått mer og mer. I dag er det helt ille.... Hun krøller seg sammen og HYLER. Hun er jo så trøtt stakkars, men våkner etter kort tid med samme hyling........ Det er helt tydelig at hun har vondt i magen... Tatt tempen for sikkerhets skyld, og hun har ikke feber. Kjenner bare at jeg ikke orker tanken på å fortsette slik.. Noen som har noen råd og tips for å få ut luften i magen? Jeg har heller ikke spist noe annerledes disse dagene enn jeg har gjort siden fødselen. Hun er forresten 5uker.
Gjest Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 Griner hun bare på ettermiddagene? Rolig om natten?
mammaen til G & A Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 Kan hoeres ut som kolikk det der. Graater hun paa rundt samme tid hver dag, og er utroestelig? Du maa bare proeve deg frem for aa se hva som kan hjelpe henne med aa roe seg. Se gjerne inn paa kolikk debatten og plukk opp tips=) Er i samme baat selv. Vesla her er vel forhaapentligvis snart ferdig. Hun har hatt kolikk siden hun var tre uker, og hun er naa tre maaneder=) Husk, dersom dette er kolikk saa ta en dag av gangen. Det blir fort litt deprimerende aa se langt fremover... Klemmer fra
KaMa Skrevet 12. mai 2006 #4 Skrevet 12. mai 2006 Vet ikke om det er kollikk, men vår gutt på 7 uker har hatt luftsmerter siden han kom ut.. Først prøvde vi minifom dråper, som du får reseptfritt på apoteket, men det hjalp ikke noe særlig. Prøvde så minifom + ammete og det hjalp en del, til slutt forsøkte vi å gi ham noen dråper fenikkelte før pupp, og det har hjulpet mye. Han klarer nå å prumpe, samtidig som vi klarer å få ut raper etter måltider. Kan også nevne at han hylte mye mens det stod på, og vi forsøkte div stillinger som kansje kunne hjelpe. Stryke "rundinger" på ryggen, legge han over låret mitt mens jeg stryker og å holde bena hans oppe når han lå på rygg hjalp også. Forøvrig var det enda en ting vi fant ut som kunne være en grunn til at han fikk luft i magen, og det er at jeg hadde overproduksjon på melk, og han tømte aldri puppen og kom ikke til den tykke melken.. Jeg begynte å bli veldig konsekvent på å gi ham av samme pupp til den var nærmere tom. Vet ikke hva som hjalp, men verdt å prøve ut noe av det kansje? Lykke til. :-)
*lilleFrøkenSta* Skrevet 12. mai 2006 #6 Skrevet 12. mai 2006 jenta vår gråt også mye på kveldene de første ukene pga av luft i magen, vi gav henne vann med selerirot blad og sukker. koket opp vann og lot et selerirotblad ligge og trekke i det til det luktet selerirot lukt. (ca 2 minutt) og hadde litt sukker i. det hjalp henne veldig. kunne høre magen jobbe etterpå. utenom det måtte hun rett og slett lære seg å rape... tok sin tid og det kan ennå ta kjempe lang tid før hun klare å få opp en rap. å da kan det bli litt mage knipe. hun reagerte forresten veldig på at jeg spiste sjokolade:-( lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #7 Skrevet 12. mai 2006 Hei igjen! Jeg som la inn innlegget. Ja, hun gråter absolutt mest om kvelden... Men i dag har det vært hele dagen.... Faren har vært borte i tre dager, så nå er jeg helt utslitt. Orker bare ikke tanken på måneder med dette.. Men skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd, KAN jo være noe annet.. Takk for tips, skal prøve det=) Mottar gjerne flere tips, med stor takk!
Gjest Skrevet 12. mai 2006 #8 Skrevet 12. mai 2006 Vi har hatt en runde med kolikk på yngstemann her. Gikk til kiropraktor, ga babyen minifom og brukte selv Syntocinon nesespray fordi jeg er litt "tung-melket". Det er visst et poeng om det kommer melk for for eller for langsomt - begge deler kan føre til at babyen svelger for mye luft! Det går over, men er slitsomt mens det står på. Lykke til!
Gjest Skrevet 12. mai 2006 #9 Skrevet 12. mai 2006 Det kan jo være kolikk, men kanskje litt tidlig å si, med bare 3 dager gråting.... Vi hadde selv kolikk på jenta vår. Prøvde ALT, ikke noe hjalp, bortsett fra kiropraktor. Så det er ett tips dersom du virkelig fårkolikkbaby.kiropraktor kan virkelig hjelpe. Ellers så må jeg bare si at det er LOV å ØNSKE å hive heile ungen ut av vinduet. Du skal IKKE gjøre det så klart, men det er LOV å ØNSKE det. Det var viktig å vite det da barne-legen til oss. -At det var NATURLIGE følelser, at du IKKE er dårlig mor av den grunn. For etter fler mnd med kolikk, skal jeg love deg tankene kommer. Men bær henne mye i "kolikk-grepet", der hun ligger på magen over underarmen din, eller få tak i ei slynge eller sånn sele, Vit at det er IKKE mye du kan gjøre for å lindre, bare vær der og trøst som best du kan. Det er desverre en jævlig tid du har forran deg dersom det er kolikk, det er sannhheten. MEN, det går over, og det er mange gode råd; Pass på hva du spiser dersom du ammer, dersom du gir mme, prøv nutramigen, eller Nan ha1, fenikkel avkok, sterkt sukkervann ( 12 ss sukker til 1 dl vann, 3 ml pr time var oppskrifta til barnelegen), babymasasje, minifom, fotsone, homeopat, kiropraktor, ja lista er lang. Den største trøsten jeg kan gi er: DET GÅR OVER !!!!!!!!!! Men det har ikke vart lenge enda, så det er jo ikke sikkert........ Skjønner du er sliten når du er alene. Sov når babyen sover, drit i husvasken og slikt. Slapp av når du har mulighet. Det er viktig at du har mest mulig energi. Ønsker deg massevis lykke til.
*lilleFrøkenSta* Skrevet 13. mai 2006 #10 Skrevet 13. mai 2006 trenger forresten bare å gi henne en 4 teskjeier med selerirot vann;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå