Gå til innhold

Bruker barna deres smokk ennå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min gutt sluttes når han var to år for han skulle jo bli storebror!

Gikk helt greit, hender han stjeler lillebror sin. Men det er mest på gøy...

Storesøster i huset slutta selv når ho var 15 mnd pga blemmer i munnen og når de var borte etter en ukes tid tok jeg ikke frem noen smokk mer.

Gikk helt greit det også!

Begge to har bamser de " trøster" seg med nå, men ingen faste..

Kvier litt til minsten skal slutte, hadde tenkt å prøve nå i sommer når det er så mye annet å tenke på isteden.

Jeg har heller aldri hatt smokk på dagtid, kun i senga og de har selv lagt den på puta før de står opp.

neineinei!

her i huset slutter de når de er rundt året...

veldig kjekk å ha når de er beibier.. men, når de skal begynne å lære seg å snakke da får de bare ha den i senga...

og da har det bare blitt til at de har sluttet av seg selv...

men sistemann har begynt å tygge på tommelen da.. så jeg håper hun ikke velger å bytte ut smokken med den... hun er 10 mnder

Annonse

ellers kan du bruke den om at nå er du snart to år, og da skal alle smokker kastes... for det er bare beibier som bruker smokk, og når du er to år er du ikke beibi lenger..

og så kan du snakke med henne om det hver dag..

kanskje dere kan bytte ut smokken med en annen ting? en ting som er en voksenjentegreie....

noe som hun synes er skikkelig kult, og som kan ligge og vente på henne den dagen hun kaster smokken?

Ja det gjør hun. Kun i sengen eller i bilen om vi skal kjøre ett stykke. :) Og jeg gidder ikke pese med å ta den fra henne heller, hun har akkurat blitt 2 år.

Faktisk bruker hun 2 stk. En i munnen og en til å kose under nesa med. Synes hun er vanvittig søt jeg, og dessuten synes jeg ikke 2åringer er så store at de må avvennes med smokk. :)

Jeg er enig med Tinkerbelle og jeg selv brukte smokk til jeg var rundt 7år gammel, derfor husker jeg hvor godt det var å sutte på smokken, og jeg har til å med RETTE tenner, noen mener tenna blir skeive, og snakke har jeg da også lært meg, og til å med 3 språk flytende ;o)

Så jeg stresser ikke med å bli kvitt smokken, gutten er 2år og 4mnd, men bruker den bare når han skal sove og på lange bilturer, han har også koseklut, den har vi sluttet å ta med oss til bhg, så der klarer han å sove uten den.

Vi gjorde som du tenker, vi sendte dem til nissabarna. Gutten min var da litt over 3 og brukte bare smokk i senga noe han hadde gjort siden han var 1 år. Men han brukte mange i senga, minst 4. Han hadde et skikkelig hierarki på dem også, hvilke som var best og som skulle brukes til innsoving og hvilke som skulle være i hvilken hånd etc.

Om du skal gi smokkene til nissebarna anbefaler jeg vår måte. Vi pakket dem inn og sendte dem noen dager før julaften slik at nissebarna skulle ha dem på julaften når nissepappaen jo var på jobb! Slik ble ikke den triste kvelden julaften, men noen dager før. Han sovnet greit første kveld, men våknet flere ganger i løpet av kvelden og gråt og savnet dem veldig. Det var den eneste natten det var noe trist. På julaften kom belønningen med en ekstra gave fra nissebarna med takk for smokkene! Og nå er det bare babyer som har smokk!!!

Annonse

jente.. 2,5 år.. bruker fremd smokk.. i seng og i vogn..

Men her er det hakket før den blir borte.. Bare vente med dette til etter siste eksamen først.. Vil også slutte med bleier til sommeren.. MEn litt redd det kan bli for mye på en gang. Hva tror dere?

eldste vår er gutt og han er 2 år og 9 mnd. han bruker smokken sin enda, og har i perioder veldig behov for den.. men han har den bare når han sover. ikke på dagtid..

vi har tenkt å slutte neste år... mamma sa det var vanlig å slutte med smokk når man nærmer seg fire..

Nå blir iallefall jeg skutt, hihi. Datteren min begynte, med smokk når hun var 2 år og 9 mnd, ja dere leste riktig! Hun hadde da aldri brukt smokk før. Hun fant en smokk fra da hun var spebarn og fra da vi prøvde å få henne til å ta smokken og egentlig uten at noen merket det begynte hun å bruke den. Hun hadde sluttet med melkeflaske to mnd. før og familien hadde hatt en kjempe tøff høst, noe hun merket. (dødsfall i nærmeste familie og pappa boende i et annet land akkurat i den perioden) Så snuppa fikk beholde smokken og nå er hun supersmokker som om hun aldri har gjort annet. Har ingen planer enda om å ta den fra henne, da hun tydeligvis trives med den og finner trygghet i å ha den. Hun bruker den mest på ettermiddagen og til å sove.Jeg brukte smokk til jeg var 5 og har ingen varige men, bortsett fra et litt liberalt syn på smokkebruk kanskje ;-)

Lillegutt får kun smokk om natten... Han er 2,5 år og vi har planer om å slutte veldig snart... Veldig usikker på hvordan det kommer til å gå, han er veldig glad i smokken sin, men får en baby om noen uker så kanskje det går bedre da... Vi får se:-) Stresser ikke noe med det, han trenger den bare om natten allikevel:-)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...