Gå til innhold

Er det vanlig med litt "stikninger" ned mot lysken?


Gjest

Anbefalte innlegg

Det gjør ikke vondt, så stikninger er sikkert ikke riktig forklaring, men merker liksom et eller annet i området. Er det flere som har opplevd dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt SKIKKELIG sånn "strekking" og stikking i hele dag...kjent det godt hver gang jeg reiser meg opp og "strekker" meg...

er visst bare tegn på at det vokser massevis inni der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei da?

Jeg er bare 4 uker på vei, og det er selvfølgelig veldig hyggelig hvis det vokser der inne, men er ikke ned mot lysken litt feil plass? Trodde livmora satt på midten et stykke under navlen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i min 10. uke da...og jeg har lest at livmoren er festet i "tråder" liksom nedover i siden, og at det er desse som strekker seg når det vokser inni der.. Høres fornuftig ut det da? eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe må den vel være festet i får vi tro, så da får jeg håpe det bare er dette da..Blir så nervøs for alle tegn på noe galt siden jeg er veldig kort på vei, og stadig leser om hvor vanlig det er å miste såpass tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..jeg skjønner jo det..og på denne siden ( ikke ta det ille opp folkens) så kan man jo nesten tro at det er regelen å miste fremfor at det skal gå bra!

 

Det er nok i skjønneste orden hos deg:) Vi får bare tenke positivt og glede oss over strekkinger og stikkinger og alt som er ! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg håper du har rett. Har flere ganger tenkt at jeg burde holde meg unna disse sidene, såjeg skal klare å tenke på andre ting. Det går jo som det går uansett, hjelper vel hverken med optimisme eller pessimisme når det gjelder om den sitter eller ikke..Det er naturens gang. Men så klarer jeg ikke holde meg unna heller, for det er så utrolig mye jeg tenker og lurer på..Helt nytt for meg dette her. Jeg hadde ikke trodd den skulle sitte på første forsøk.. Håper alt går som det skal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..skjønner godt hva du mener. Blir litt nedfor av ¨å være her av og til, men så klarer jeg ikke la være, for innimellom er det jo mye spennende å lese også! :)

Vi får bare bruke sunn fornuft..og det lureste dersom man er oppriktig bekymret for noe er nok alltid å ta kontakt med jordmora/ legen sin..de svarer alltid på det du lurer på og jeg tar nok det mer for god fisk enn mye annet jeg leser! :)

Men jeg er gla i disse sidene også jeg da - selv om de stresser meg en smule også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nettopp har fått positiv test, og enda ikke er over ikm tidspunktet har jeg ikke ringt legen. Tenkte å vente litt. Har jo lest på sider som er skrevet av helsepersonell at opp til så mye som halparten av svangerskap ender i sa, men gjerne så tidlig at man ikke har rukket å merke at man er gravid, og det virker som de sikter til en 5-6 uker på vei eller noe slikt. Etter det er jo sjansen mye mindre. Men derfro føler jeg meg veldig utsatt, for selv om jeg har funnet ut at jeg er gravid, så er jeg vel fortsatt innenfor den tiden man normalt ikke ville mistenkt noe. Grunnen til at jeg testa var jo bare at jeg håpet så veldig. Så hvis det er sånn at mange graviditeter ender i en litt forsinket mens synes jeg det er dumt å glede seg for tidlig... Men jammen vanskelig å la være også da, dette er jo kjempestort uansett, har jo aldri vært gravid før!

Men takk for beroligende svar, fint å vite at andre har det på samme måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også:/

 

Jeg er ca to uker for sein med tante rød besøk, å jeg hadde skikkelig menssmerter/murringer å stikking... får en uke siden, var sikker på et utrivelig tante besøk, men hun har ikke kommet, å puppene mine har aldri vært ømme, men nå er brystvortene kjempevonde å ømme..

 

Jeg har ikke tatt noe test enda, fordi jeg vil ikke bli skuffet liksom, går bare å venter på tante rød liksom, fordi jeg å min kjære er i vår første pp så jeg mener at så heldige å sånn flaks kan vi vel ikke ha hatt??

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Er 7.6 på vei med min første:)

Og jeg har masse stikk på venstre side ned mot lusken.

Dette e helt normalt(Min mor hadde nemelig også dette)

Jeg kjenner det godt når jeg strekker med, reiser meg og går opp trapper!!!

Men som de tidligere har sagt, er dette et godt tegn på at noe vokser:)

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...