Gå til innhold

Hva trenger vi...??

Helen*81

Anbefalte innlegg

Har lest ufattelig mange lister over hva man trenger og ikke som kommende tvillingforeldre, men lærer jo alltid noe nytt da. Allle har selvfølgelig forskjellige erfaringer da men...

Det jeg lurer på er om jeg bør vente med å kjøpe f.eks

-dobbel elektrisk pumpe til etter fødselen..?? vil jo helst klare ammingen så bra at jeg slipper å pumpe meg. Men er jo helt ferskis... så kanskje jeg burde ha en uansett?

- flasker? MÅ jeg ha dr.Browns, Avent...?? Hvor mange må vi ha, og bør disse kjøpes inn før ungene kommer?

- dobbel ammepute. Noen mener det er best å få sjekket om man i d hele tatt klarer å dobbeltamme før man går til innkjøp av en. Kanskje vente til etter fødselen?

Tja... det var det jeg kom på nå. Kom gjerne med flere tips dere som har litt mer erfaring! :)

Klem

Fortsetter under...

Er fersk som tvillinggravid, men har et barn fra før, pluss at jeg skal prøve å dele noen av rådene jeg har fått:-)

-Jeg tror nok ikke du trenger dobbel pumpe. Jeg kan ikke helt se noen nytte med det, men det kan jo hende du har fått høre noe ikke jeg har hørt:-)

Et råd jeg har fått hvertfall, er å være velvillig innstillt til MME fordi det gjør hverdagen enklere siden det er tyngre i magen enn morsmelk. Dette kan derfor gjøre ting lettere.

-Hva slags flaske dere bruker tror jeg ikke spiller noen rolle, men det er jo greit å høre med personalet i butikken om det, eller kanskje en jordmor?

-kjøp inn en ammepute, det er greit å ha. På sykehuset vil du (forhåpentligvis) få god hjelp siden de helst vil at man skal dobbeltamme.

Men igjen..ikke stress med ammingen, ta det som det kommer. Ikke føl deg mislykket hvis det ikke går:-)

Lykke til og gratulerer forresten

Jeg er nybakt mamma til to jenter. De er seks uker idag. Alt går greit, men ting er jo selvfølgelig hektisk.

Jeg kjøpte en håndpumpe (avent) føre jeg fødte og det er jeg glad for. Jeg kom greit igang med ammingen på sykehuset, men så ble jeg vannvittig sår og bare blødde. Fikk da låne en elektrisk pumpe på barselavdelingen som gjorde puppene hele igjen. Hehe... Jentene var på den tida blitt så flinke til å suge at å gi de flaske var null problem. Dermed satt jeg og den nybakte far med hver vår og ga mat. Han liker veldig godt å være med på det. Han og jentene storkoser seg:) Jeg fikk aldri til dobbeltamming og synes hele greiene bare ble stress. De våkner samtidig og skal ha mat samtidig og hvis man da er aleine hjemme er det ikke lett å sette seg til med to. Dette er jo opp til hver enkelt, men du burde vente med å kjøpe en pute. Prøv en først på sykehuset. Mine to små får nå mm på flaske om dagen og mme på flaske på natta. Jeg pumper meg og er fornøyd med det. Men skal du fullpumpe deg anbefaler jeg en elektrisk pumpe.

Flaskene vi bruker er avent, men har akkurat bytta til mam for jentene svelga mye luft med avent. Dette er jo også individuelt. Ha noen flasker klare hjemme føre fødselen. Veldig kjekt å ha og trenger du flere er det bare å få mannen eller kjente til å kjøpe for deg hvis du ikke føler for å reise på butikken selv etter fødselen.

Lykke til og håper du fikk svar på det du lurte på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...