Gå til innhold

Bare å innse det- favorittbuksa er for trang!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er i tindrene humør i dag! Ikke noe blod (hurra!), jeg har vært på Høgskolen og levert eksamensoppgave (jeg tar master i tillegg til vanlig lærerjobb. Har gjort siste innspurt på oppgaven denne uken, og aner ikke hvordan jeg klarte å dra den i havn med alt dette morkakestyret i hodet..), har vært en liten tur innom bestevenninna mi som har bursdag i dag, jeg har vært innom G-sport og kjøpt superkule, rosa fjortissko (fordi de matchet genseren jeg hadde på meg i dag...) og jeg har kjøpt to kurver med deilige jordbær! (som skal nytes med vaniljesaus på når min kjære kommer hjem..) :-)

Men altså.. det jeg egentlig skulle si var at min favorittdongribukse er blitt for trang! Jeg får den fint igjen når jeg står, men kan altså ikke sitte med den.... måtte åpne knappen når jeg satt i bilen! Gurimalla...

Det var kanskje i overkant litt mye trasking i dag... ikke sladre til legen min!! ;-) - skal ta det med ro resten av dagen.. Jeg har jo ikke vært ute av huset på flere dager og måtte bare ha litt luft under vingene.. :-)

Ha en superfin helg dere!

- men vi snakkes vel her inne selv om det er helg, tenker jeg.. hihi...

:-)

Fortsetter under...

Så godt å høre at du har hatt en god dag:) Jeg er selv i innspurten av masteren min og fatter ikke at du klarte det oppi alt denne uken, må si jeg er litt imponert. Hva har du levert master i?

Jeg sitter ennå på lesesalen og jobber med analyse, men skal snart stikke hjem og vaske. (Svigermor skal overnatti helga:/) Ellers har jeg hatt en super dag. Bestilte privat UL på klinikk i Trondheim tidligere, det var godt å ha gjort det. Nå går jeg bare rundt og gleder meg til 7. juli (eller før viss noen avbestilte) for da får jeg sett det lille knøttet mitt:)

Ha en god helg med knøttet, jorbær og samboer:)

Lesesalen, ja..

Godt det er flere enn meg som svetter over oppgaver og bøker..

Du trenger ikke være så imponert som du var i sted..var ikke selve masteren jeg leverte.. jeg leverte en før-oppgave. Selve masteren er jeg ikke begynnt på enda. Den starter jeg med på skikkelig til høsten. Dette året har jeg tatt fire obligatoriske fag (dvs.tre, for jeg har utsatt det ene faget til høsten. Så at det ble for tøft å studere fullt i tillegg til full jobb.) som jeg må ha eksamen i for å få lov til å starte på selve masteren. Du har vel vært gjennom det samme selv.

Faget mitt heter historie med samfunnsfagsdidaktikk. Jeg skal skrive master om abortpolitikk i Norge på 1900-tallet og gleder meg som en unge til å komme i gang med det. Når skal masteren din leveres..? (- og jeg ble litt nysgjerrig på hva slags oppgave det er..)Tvi, tvi med innspurten!! :-)

Gjett om jeg skjønner at du gleder deg til ul! Tårene mine trillte på tirsdag når jeg så det lille knøttet ligge og veive med armer og ben... la oss håpe at noen avbestiller slik at du kommer tidligere til, hihi

- god helg! :-)

Jeg håper også noen avbestiller:) Hehe:)

Jeg er imponert likevel jeg. Det sitter to på salen med meg her som skal levere en eksamensoppgave innen midnatt, de stresser:)

Jeg skal levere hele oppgaven i juli, og eksamen in august (forhåpentligvis før 21. for da starter jeg PPU i Stavanger). Jeg skriver om fattigdomsstragier i Afrika. Mer nøyaktig skriver jeg om en strategi som heter micro finans (det går ut på å gi små lån til ekstremt fattige kvinnelige entreprenører). Det er forresten en samfunnsgeografisk oppgave.

Oppgaven din høres skikkelig spennende ut:)

Annonse

Ah.. :-)

Jeg skal følge tre kjente kvinnesakskvinner (mor, datter og datterdatter). Katti Anker Møller ble født i 1886 og det er henne vi skal takke for bl.a at far overhodet har forpliktelser når han setter barn til verden og barnetrygden.

Både Katti og hennes datter og barnebarn jobbet for kvinners rettigheter og for innføringen av selvbestemt abort. Jeg skal altså følge de tre kvinnene i deres politiske arbeid og sammenligne deres arbeidsmetoder. Hvordan jobbet f.eks barnebarnet som døde på 1980-tallet og som satt på Stortinget i forhold til sin bestemor som var en bondekvinne (riktignok ikke av de fattigste...men hun jobbet via sterke menn i sine nærmeste omgivelser, slik at de kunne sette hennes ideèr ut i livet). For å ha en rød tråd i oppgaven skal jeg altså studere deres arbeid i forbindelse med abortsaken. Jeg skal ikke studere kampen for fri abort i seg selv.. det er gjort mange ganger allerede...

:-)

Morsom tilnærming. Der får du holdningene knyttet til abort plassert både i tid og rom. Samtidig som du kanskje får prøvd teorier knyttet ti arv og miljø?

Jeg hadde en annen tilnærming (skrevet for noen år siden), som gikk på abort knyttet opp mot utviklingen og utbredelsen av fosterdiagnostikk.

Hvor tar du masteren din?

Interessant tilnærming du hadde også..

Jeg tar masteren i Bergen ved Høgskolen i Bergen og UiB. Disse samarbeider om masterprosjekt, som du kanskje så på tittelen på faget mitt, så har jeg lærertilnærming. I forberedelsen til masteren har jeg en del didaktikk o.l, men selve masteren blir jo realhistorisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...