Gå til innhold

Mai: Min Fødselshistorie :o)


Mulle :)

Anbefalte innlegg

27 april: skulle til legen for kontroll.. Hadde som vanlig kjempehodepine, noe jeg hadde hatt siden uke 21.

Kom inn til legen og han så at jeg var kjempe dårlig.. Forklarte at jeg hadde en dundrende hodepine, var svimmel og uvel. I tillegg så jeg stjerner av og til. Leverte urinprøven og der var det A3 (mye proteiner) og hadde ett BT på 150/100. Hadde gått ned 2 kilo selv om jeg så ut som en balong pga mye vann..

 

Legen ringte rett til haukeland sykehus og sa at jeg kom opp.. Jeg tuslet ut i bilen og ringte min mamma for å spørre om hun kunne hente datteren min i barnehagen..Da hun tok tlf fikk jeg akutt redsel og gren som bare det.. Ble nok bare redd for babyen min.. Hun roet meg ned og sa at hun skulle hente datteren og at jeg måtte komme meg opp.. Ringte samboer som var på jobb og sa at han fikk være med..

 

Opp på sykehuset og lagt i registrering og de likte ikke det de så.. Sendte meg til en hau med blodprøver og jeg ble lagt rett inn på observasjonspost for gravide..

 

Det ble fredag 28 april og jeg var fremdeles dårlig.. Fikk UL og lille klumpen i magen hadde det bra. Bare meg som ikke hadde det bra.. Gikk rundt i gangene der oppe og kjedet meg.. Sov en del og slappet av.. Hodepinen ble verre..Legen var inne og strippet meg for å se om det hjalp.

 

Lørdag 29 : Legen kom tilbake da jeg forklarte jm at jeg hadde vondt i mellomgulvet. Og han bestemte seg for å sette meg igang.. Fikk litt panikk igjen men det gikk over.. Fikk en modningspille kl 11.30. Kl 15.30 begynte riene.. Jeg gikk og gikk og gikk i gangene der oppe.. Skulle egnetlig få ny pille kl 17.30 men jm ville ikke siden jeg hadde så ofte rier..

 

Hele kvelden gikk jeg i gangen med rier og samboer fortvilet pga jeg hadde vondt å han kunne ikke hjelpe meg noe særlig..kl ble 23.30 og jm skulle skjekke åpning.. Hun ville da gi ny pille pga jeg hadde bare 1-2 cm åpning.. Brått ombestemte hun seg pga føden var full.. Ble kjempe lei meg.. Sendte sambo hjem og fikk beskjed om å gå og legge meg.. Gikk i dusjen først men det hjalp ikke noe særlig.. Tultlet inn i seng og fikk en kald klut i pannen pga hodepinen.. Hadde så vidt lagt med ned i sengen da jeg måtte tisse..Tenkte herregud var jo nettopp på do.. Satt meg opp i sengen og da fosset det ut.. Panikk som jeg fikk dro jeg i snoren og jm kom.. Sa fortvilet at jeg hadde tisset på meg.. Da lo hun og sa at nei her gikk vannet..Da var kl 5. søndag 30 april.. Riene ble bare verre og verre og klarte ikke stå sitte eller ligge.. Samboer kom opp igjen og kl 07.30 fikk jeg endelig en fødestue.. På dette tidspunktet ville jeg ikke ha ungen lengre.. Var så sliten.. Hadde ikke sovet mer enn 2 timer siden fredag..

 

Kom inn på føden og hadde bare 3 cm åpning.. Trodde jeg skulle begynne å grine for jeg ville ha epidural og hun ville ikke gi den enda.. Var oppe og gikk litt og lå i sengen litt.. Klokken ble 10.15 og hun skjekket åpningen igjen 5 CM.. no skal jeg bestille epidiralen til deg sa hun.. JAAAA tenkte jeg.. Så bort på sambo som lå på en pinnestol og duppet når jeg hadde pauser fra riene..

 

Hun kom inn og sa at hun hadde bestillt epidural til meg og at hun måtte sette en veneflon i armen min.. Den største kanylen jeg noen gang har sett... Stakk meg i armen og blodet fosset.. teipet den fast og inn kom anestesi spl og lege.. De ble kjempe sint da de så veneflonen i armen min som fossblødde og de ville sette en ny.. Ny ble satt i andre arnen en liten sak.. Blødde som søren da og.. Og der satt jeg med rier som bare det hver 45 sek. Og 2 som stakk meg i arnen og en i ryggen.. Blodet bare randt.. Da ble jeg litt forbanna og sa at de måtte bli ferdig ellers så besvimer jeg..

 

Utenfor sto sambo som har sprøyteskrekk og hørte at de bestillte haste ks.. Han stakkers trodde det var til meg.. Og måtte banke på og spørre om de snart var ferdig..Ja bare kom inn igjen du.. vi skal bare plastre henne ferdig..

 

Epiduralen ble satt kl 10.55..

Anestesi legen og spl var så vidt gått ut døren da jeg sa til jm at jeg mått drite( som faktisk var mitt ord der).. Nei du tuller sa hun.. Nei jeg gjør ikke det.. Ja jeg får skjekke åpningen din da... Oiiii sier hun her er hode i åpningen.. Bare begynn å press du..

Jeg presset og presset.. Hørte på jm når hun sa at ikke press og no kan du presse... Fikk beskjed om at jeg kunne presse en siste gang og så kom han som ett skudd ut... Han hylte som bare det med en gang :o)

 

Lucas ble født 30 april, kl 11.35. Han var 3520 gr og 51 cm.. Hodestr var 36... Fikk han på magen og sambo smilte som en sol :)

 

Fikk ingen rift så slapp å sy...

 

No er Lucas 12 dager og han sover og spiser... Han er kjempe snill :) Våken ca 1 gang per natt..

 

Gled dere jenter..

 

Vi koser oss masse og Caroline er kjempe flink storesøster :)

 

Masse klemmer fra Linn og Lucas :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer så masse!:)

 

Hørtes ut som en skikkelig lang og fæl fødsel, men det fine er jo at du glemmer alt etterpå når du får den lille på magen!;) kos deg masse med lille Lucas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulereeeeeeeeeeeer så masssssse

kossssssssssssssss dere. håper at jeg føder snart også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...