Gå til innhold

Hva er fordelen med å gå til jordmor vs fastlege?


Vifikkiaugust

Anbefalte innlegg

Jeg har skjønt såpass at jordmora har spesialisert seg på det her med graviditet og fødsler og sånt og at hun sikkert dermed kan gi bedre svar på spørsmål.

Jeg lurer likevel på om noen har erfaring medjordmor og hva hun gjør? Tar hun f.eks. GU?

 

Jeg har fått navn på to jordmødre her i området som jeg kan gå til. Fastlegen min sa at hos hun ene kunne jeg få UL hver gang, men hun var ganske opptatt og har ikke så god tid. Hun andre kan ikke tilby UL hver gang, men hun var "ambullerende" mellom ulike legekontor og hadde derfor stort kontaktnett og var godt kjendt i området.

Jeg må si det frister jo litt med UL hver gang, men på en annen side kan jeg kanskje få mer info fra den andre. Men om hva da? Kan det f.eks. være svangerskapskurs og sånt? (legen min var så stressa når jeg var der at jeg fikk ikke mer info av henne).

 

Jeg er veldig i tvil om hvem jeg skal ta kontakt med og håper noen av dere kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jordmor tar ikke gu og heller ikke blodprøver. Så det må jeg til legen for å ta. Jeg har valgt å gå både til jordmor og lege. Jordmora har bedre tid, men jeg følte jeg ikke fikk skikkelige svar på det jeg spurte om.. I tillegg skriver ikke jm ut sykemelding.

Syns det er greit å ha kontakt med legen min gjennom svangerskapet.

Jm gav meg masse lesestoff om svangerskapet og pratete veldig generelt, mens jeg syns legen min tar meg mer på alvor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det at jordmora har bedre tid, som er et stort trekkplaster. Jeg er kun i 8. uke så har verken vært hos jordmor eller lege enda, men har tenkt til å gå annenhver gang, tror det er mest vanlig, så får man det "beste" fra begge sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...