Gå til innhold

Når man drar til føden, tar man da med seg bagen til mor & barn? Eller henter far den senere?

Anbefalte innlegg

Jeg leste igjennom noe informasjon vi fikk fra Ullevål, hvor det står at man skal ta med seg minst mulig når man ankommer.

Betyr dette at far drar hjem og henter bagen som jeg har pakket ferdig, eller kan man ta den med?

Jeg tenker, om det er mye "stress" rundt fødselen, så greier ikke jeg følge med på hvor bagen etc.....kan den komme bort, eller er det noen som tar vare på den for oss?

Har også pakket en bag til barnet, må denne hentes senere eller bringes den når man kaster seg i en taxi til sykehuset?

Sikker dumme spørsmål, men ble litt usikker etter at jeg ser hva sykehuset skriver....

Fortsetter under...

Jeg er nok ikke rett person å svare, siden jeg venter mitt første barn i slutten av Juli. Men det jeg har fått beskjed om er å ha klar "bag`en" i god tid før termin, slik at du husker å ta alt med deg når du drar på klinikken... Som de sa: det kan bli nok å tenke på når fødselen er i gang..

Kanskje du kan ringe klinikken direkte og høre ?

Kan jo være greit å ha med seg hvertfall sin egen bag, du kan jo bli der en stund..

klem:-)

He he, dette har jeg også filosofert en del rundt :-). Vi kommer til å pakke en liten bag med det aller mest nødvendige til selve fødselen, og en litt større bag med det man trenger på barsel. Tar med begge to til sykehuset, men lar den store bagen stå i bilen til vi har blitt flyttet til hotellet/barselavdelingen.

Tipset til Rivella var kjempelurt! Men jeg kommer til å pakke alt både til meg og babyen, pluss et skift til pappa'n - så får de bare sette bagen på gangen hvis den blir for stor ;o) (kan kanskje nevne at pappa'n har fått i "oppgave" å kjøpe hentesett til babyen mens vi er på sykehuset, så det blir kun noen sokkepar og et par bodyer til babyen).

Jeg har lest at mange stort sett bruker sykehusklærne utenom visitt-tidene, så pakker bare med meg et par gode bukser, et par ammetopper og BH'er, sokker og truser og en cardigan (i tillegg til toalettsaker) - så får sambo ta med seg det jeg ev mangler :o)

Annonse

jeg hadde med meg baggen....men den stod i bilen...vi hadde bare med vesken inn med videokamera og digitalkameraet.... man må ligge på fødestuen 4 timer etter fødselen...og i løpet av disse timene gikk sambo å hentet baggen sånn at jeg kunne få tatt på meg noen reine klær.

jeg brukte kun mine egne klær på sykehuset....så vil anbefale å ha med seg litt klær.... det eneste jeg brukte var sånn nettingtruse ene dagen...hehe.. føler seg skikkelig sexy da ja...hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...