Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Jeg er så deprimert ... klarer ikke å gå ned i vekt. jeg sprekker hele tiden.. prøvde cambridge kuren 1 dag så kuttet jeg den ut.. nå er jeg bare så sinna på meg selv.. hvorfor klarer jeg det ikke!!! Jeg er 160 og veier 75 kg , skulle gjerne veid 62-65 .. uff... drit!!! Noen med erfaringer?? Noen som har vært i samme situasjon? kan dere hjelpe meg å få øynene opp..
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 Jeg er i samme situasjon, veier 10 kg for mye. Gikk ned mye etter fødselen (hadde mye vann), men de siste kiloene vil ikke forsvinne. Har ikke prøvd cambridge eller noen annen kur, men trimmer og spiser sunt. Blir frusterert og lei innimellom! Slitsomt å tenke på vekta hele tida, når ingenting ser ut til å hjelpe uansett...
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 Begynn med pilates... Det er ikke slitsomt (ikke slik som vanlig trening) og det er kun 20 min 2 ganger i uka som egentlig trengs.. Hjalp mye på meg, gikk ned mangen cm rundt livet..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Har trenet regelmessig i mange år og føler jeg har noen gode tips. For å forbrenne fett må pulsen opp. Du må bli litt andpusten. Det hjelper ikke å gå på diverse kurer. Prøv heller å bli avhengig av daglig bevegelse. Minst 45-60 min. i godt tempo. Syntes du det er mye, så gå det du klarer i begynnelsen. Viktig: bli litt andpusten. Du vil etter kort tid merke at formen blir bedre. Få med en venninne eller mannen din så er det enklere å komme seg ut. Jeg har opplevd at hvis man er i aktivitet, er det lettere å tenke rett kosthold også. Ellers: tenk trening i daglige gjøremål. ( snømåking er topp ) Å være i aktivitet hjelper også på humøret. forvent ikke å gå ned 10 kg på 10 dager. Klarer du å følge mitt råd år du ned i vekt. Kanskje ikke så mye av gangen men over langen( det rima). Den største fordelen ved daglig bevegelse er: du trenger ikke få dårlig samvittighet om du koser deg litt. Ikke bare blir du slank, men du blir også sterk i musklene og er mindre utsatt for ryggproblemer etc.
Desembermamma 2002 Skrevet 13. mai 2006 #5 Skrevet 13. mai 2006 Mitt tip: - ingen desiderte kure - tell kalorier og spis 1200-1500/dag -gå ture, sykle eller annen mosjon - bruk mer protein (kjøtt, bønner, egg, ost etc.) fremfor karbohydrater (pasta, ris, poteter, lyst brød) - dansk rugbrød - supper, gjerne med kjøtt (Fedon Lindberg og Grete Roede har mange bra. Men husk å redusere fedtmengde på Fedon Lindbergs) - omelett - salatrett til lunsj med mettende ingredienser (ex. egg, tun i vann, reker, kjøtt, kikerter etc.etc.) - en ostebit, grønnsaker eller kjeks som "Fiberrik" til mellommåltid eller Snack a jack. Til den søte tann: bruk kakaopulver (Confecta eller liknende). Dersom du MÅ synde: Fedon Lindbergs sjokolade og en del sukkerfri godteri (men sjekk antall kalorier!) - Yoplait 0,1 % med Fedon Lindbergs mysli eller havregryn med melk - middagen bør etter erfaringen min være cirka 400 klalorier - Belønn deg selv med nye klær etter x antall kilo. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå